Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.
  • Odp: po (rekreacyjnej?) masie krytycznej - styczeń 2015
    I do not want to believe that I have seen this article.

Szukaj

Polub nas :-)

Wyniki ankiety z 2010 r. Email

Metoda badania

Zakres badania: odwiedzający stronę internetową masa.bydgoszcz.pl wypełniali ankietę za pośrednictwem strony ankietka.pl. W badaniu udzieliło odpowiedzi 124 użytkowników witryny. Celem ankiety było stworzenie profilu statystycznego rowerzysty, który porusza się rowerem po mieście. Badanie obarczone było ryzykiem iż odpowiedzi udzielać będą w niej także osoby spoza Bydgoszczy jednak biorąc pod uwagę wyniki z analizy odwiedzin witryny odsetek osób udzielających odpowiedzi w ankiecie z innych miast jest pomijalny. Powody poruszania się rowerem po mieście.

Powody poruszania się rowerem po mieście.

W polu ankiety umożliwiającym wybór wielu powodów jednocześnie, najczęściej wymienianym powodem poruszania się rowerem po mieście była poprawa kondycji. Wiele powodów podróży rowerowych dotyczyło dojazdów do sklepów, urzędów. Znacząca ilość celów podróży dotyczyła kontaktów społecznych, spotkań z rodziną i przyjaciółmi. 48% badanych dojeżdża rowerem do pracy.

87.09%

poprawić kondycję

72,58%

wyszaleć się

66,12%

do sklepu rowerowego

66,12%

potrenować

57,25%

do rodziny

57,25%

zgubić kilogramy

50,80%

do znajomych

48,38%

do pracy

45,96%

na spotkanie

42,74%

do sklepu spożywczego

40,32%

na pocztę

35,48%

do sąsiedniego miasta

34,67%

przetransporować coś

31,45%

do urzędu

28,22%

na zawody kolarskie

23,38%

do galerii handlowej

20,96%

załatwić sprawy służbowe

20,16%

na uczelnię (wyższą)

19,35%

na basen

16,12%

do szkoły

Pory dnia w których występuje największy ruch rowerowy

Na pytanie w jakich godzinach najczęściej korzystasz z roweru 75% badanych wybrało odpowiedź 16:00-18:00.

Ruch rowerowy z podziałem na pory dnia

Długość odbywanych podróży z podziałem na pory roku

Osoby ankietowane odpowiadały na pytania w których określały ile średnio w miesiącu pokonują kilometrów rowerem w miesiącach w których pogoda jest letnia, jesienna lub zimowa. Wyniki pokazują, że jesienią ilość podróży rowerowych spada jednak rowerzyści nawet gdy pogoda jest niesprzyjająca poruszają się rowerem. W okresie opadów śniegu i mrozów 37% użytkowników rowerów zaprzestaje jazdy, jednak ponad połowa badanych deklaruje dalsze użytkowanie roweru w podróżach miejskich mimo przeciwności.

Ruchliwość rowerzystów w okresie letnim

Ruchliwość rowerzystów w okresie jesiennym

Ruchliwość rowerzystów w okresie zimowym

Struktura ruchu rowerowego w podziale na typ roweru

Większość (59%) badanych używa roweru górskiego do poruszania się w warunkach miejskich, tylko 14% korzysta z roweru miejskiego, 12% z „turystycznego”, 8% porusza się rowerem szosowym. Taki podział można wyjaśnić dużą popularnością rowerów górskich wśród ludzi młodych ale zapewne także niebagatelne znaczenie ma jakość dróg po których poruszają się użytkownicy rowerów. Pokonywanie krawężników i uskoków tak powszechnych na drogach rowerowych w Bydgoszczy jest bardzo uciążliwe na rowerze bez amortyzacji.

 

Ocena infrastruktury rowerowej

Na prośbę o ocenę infrastruktury rowerowej w mieście większość badanych wystawiło ocenę negatywną. Najbardziej doskwierającym problemem wskazywanym przez internautów było brak ciągłości dróg rowerowych.

Ocena infrastruktury rowerowej

Miejsca przystanków podczas podróży rowerowej

W ankiecie znalazło się otwarte pytanie „Wpisz miejsca w jakich zatrzymujesz się rowerem”, w którym większość odpowiedzi wskazywała światła drogowe jako miejsce w których się zatrzymuje rowerem. Większość świateł na przejazdach rowerowych jest wyposażona w przyciski (mimo, że stosowanie przycisków na przejazdach rowerowych jest niezgodne z prawem), które zmuszają rowerzystę do zatrzymania się przed nimi, zejścia z roweru, naciśnięcia, poczekania na zmianę światła, ponowne wejście na rower i ponowne rozpędzenie się by przejechać. Jest to znaczący czas postoju i występuje bez względu na aktualną fazę świateł czyli zawsze.

Wiele odpowiedzi zawierało Myślęcinek - Leśny Park Kultury i Wypoczynku, jako miejsce przystanku co potwierdza fakt, iż jest do doskonałe miejsce do rekreacji rowerowej.

 

Osoby biorące udział w ankiecie

Około połowa (52%) uczestników ankiety odpowiedziało że jest także kierowcą samochodu. W ankiecie wzięło udział 124 osoby z czego 80% stanowili mężczyźni.







comments