Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]
  • Sprzedam Rower PILNE :)
    witam z powodu pilnego wyjazdu za granice sprzedam rower wraz z całym osprzętem który posiadam , kwestia ceny do dogadania pozdrawiam opis w ogłoszeniuhttps://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-kellys-quartz-suntour-shimano-aluminium-26-CID767-IDmVlKs.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Ideałów nie ma, jednak jak ktoś nie jest żadnym profesjonalistą i chce zacząć to czemu nie kupic używanego sprzętu
  • Odp: Szosówki
    Przy okazji, mógłby mi ktoś doradzić który model wybrać:https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/marin-four-corners-gloss-grey-2017.htmlhttps://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/kellys-arc-10-silver-red-2017.htmlCzy jednak warto trochę dopłacić?https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/devinci-hatchet-s-kolo-28-red.html

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Normalne miasto Email

Film prezentuje zwykłych ludzi przemieszczających się po zwykłym mieście jak zwykle.

 
Pokazaliśmy kierowcom alternatywy Email

alternatywny transportW ostatni piątek maja działacze Bydgoskiej Masy Krytycznej ominęli rowerami setki samochodów stojących w korkach, by pokazać im zalety alternatywnych środków transportu.

Happening anty-korkowy pod hasłem „Masz alternatywy” był sprzeciwem wobec pro-samochodowej polityki miasta i umyślnej marginalizacji innych środków transportu – rowerów oraz komunikacji publicznej. Bydgoszcz, w niewyobrażalnym tempie, staje się coraz bardziej zakorkowana, a sami mieszkańcy nie widzą alternatyw do poruszania się samochodem. Nic dziwnego – Urząd Miasta nie promuje korzystniejszych, zarówno dla mieszkańców, jak i samego systemu komunikacyjnego Bydgoszczy, rozwiązań. Odrębne pasy dla autobusów to u nas rzadkość, a pasy i inne rozwiązania dedykowane rowerzystom pozostają na razie w sferze marzeń. Skoro władze nie podejmują żadnej inicjatywy, by usprawnić miejski transport, musimy sami pokazać, jaka różnica dzieli samochody i rowery.

Celem happeningu było zwrócenie uwagi władz miasta oraz samych bydgoszczan stojących w korkach na istnienie opozycyjnych rozwiązań które mogą pomóc samym mieszkańcom - tracić mniej czasu w codziennym staniu w korkach oraz władzom miasta rozwiązać problem wiecznie zakorkowanego centrum.

Rowerzyści poruszający się z łatwością w czasie, gdy samochody stały w korku przykuwali uwagę pieszych i, przede wszystkim, pasażerów oraz kierowców unieruchomionych aut.

Autobusem czy tramwajem może poruszać się kilkadziesiąt osób, samochodem podróżują, zazwyczaj, co najwyżej dwie. Rower zajmuje kilkakrotnie mniej miejsca niż samochód i pozwala przy tym zachować tą samą, a nawet większą niż samochód, swobodę poruszania się (podróż „od drzwi do drzwi”, brak problemów z parkowaniem, niezależność od rozkładu jazdy). Mimo wszystko, rozwiązania te nie są promowane przez bydgoskich włodarzy. Dlaczego? Trudno powiedzieć.

Natężenie ruchu w Bydgoszczy jest kilkakrotnie mniejsze niż w największych polskich aglomeracjach, co daje możliwość zapanowania nad tym ruchem. Niestety, przy tak schematycznym i jednotorowym podejściu do problemu możemy wkrótce ugrząźć w korkach jeszcze bardziej, doganiając choć w tym aspekcie „najlepszych” w kraju.

Relacje Gazety Pomorskiej i Gazety Wyborczej.

Komentarze>>

 
Nowe prawo już obowiązuje! Email

Lista zmienionych przepisów

Komentarze >>

 
280 uczestników kwietniowej Masy Email

Tego się nikt nie spodziewał. W przejeździe kwietniowej Bydgoskiej Masy Krytycznej wzięło udział 280 rowerzystek i rowerzystów. Po raz kolejny w ostatnim czasie został pobity rekord frekwencji od momentu zaistnienia ruchu rowerzystów w naszym mieście.

Kiedy we wrześniu zeszłego roku Bydgoską Masę Krytyczną zasiliło 240 rowerzystów, to nikt nie spodziewał się tak szybkiej poprawy tego wyniku. W piątek 29 kwietnia (od teraz data historyczna!) przez Bydgoszcz przejechało 280 cyklistów. W wesołej atmosferze wyruszyliśmy ze Starego Rynku przez Śródmieście, Bielawy i Osiedle do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku. Tam już końca dobiegał festyn, który podobnie jak nasz przejazd odbywał się pod hasłem „Bezpieczny rowerzysta”. Impreza kończyła się przy cieple bijącego od ogniska i muzycznych nutach wydobywających się z naszej przyczepki :)

Podziękowania kierujemy pod adresem wszystkich służb mundurowych zaangażowanych w festyn, Straży Miejskiej i Policji, których pomoc w zapewnieniu bezpieczeństwa przejazdu była nieoceniona, LPKiW, fundatorowi  nagród - rowerowemu sklepowi internetowemu z Bydgoszczy - CTBike.pl oraz każdemu rowerzyście, który zasilił naszą rozrastająca się rodzinkę. Już teraz zapraszamy na majowy przejazd, który odbędzie się 28 maja.

Zdjęcia autorstwa Syra696, April, Kita

Komentarze >>

 
Nasze interwencje w ZDMiKP Email

Celem naszego stowarzyszenia jest nie tylko popularyzacja dwóch kółek, ale przede szystkim walka o poprawę infrastruktury w mieście. Najłatwiej byłoby wziąć łopatę do ręki i zrobić wszystko po własnej myśli, ale nie będziemy przecież uprawiać żadnego undergroundu :) Poniżej przedstawiamy kilka pism, które złożyliśmy w Urzędzie Miasta i Zarządzie Dróg i Komunikacji Publicznej.

Pierwszą nasza tegoroczną interwencją była sugestia o postawieniu tabliczek „Nie dotyczy rowerów” przed ul. Ku Młynom, wyjeżdżając od strony Wyspy Młyńskiej. Cel został osiągnięty. Naturalnym rozwiązaniem w takim wypadku wydało się nam umieszczenie takiej samej tabliczki na ul. Niedźwiedziej, która jest przedłużeniem wyjazdu z Wyspy Młyńskiej. Tym razem odpowiedź była negatywna.

Więcej…
 
Samochód czy rower? porównanie kosztów Email

koszt paliwa

Proste porównanie kosztów przejechania 10km w Bydgoszczy na podstawie tylko cen paliwa.

Oczywiście by uzyskać pełen koszt należało by uwzględnić pozostałe wydatki w tym na konserwację, naprawy, podatki, garażowanie. Nie wspominając o kosztach, które ponosimy wszyscy związane z emisją CO2 czy utrzymaniem całej infrastruktury.

Oczywiście na te 10km przejechanie rowerem potrzeba ok 300kcal to powiedzmy drożdżówka z budyniem, a takową można nabyć za 1,30zł ;-)

Dostępna jest także szczegółowa kalkulacja uwzględniająca także koszty eksploatacji.

Komentarze >>

 
Podsumowanie 2010 roku Email

Kończący się rok był przełomowym w historii Bydgoskiej Masy Krytycznej. Zalegalizowanie przejazdów, zabranie głosu w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście i założenie stowarzyszenia zadecydowały o tym, że BMK przestała być grupą anonimowych rowerzystów, a stała się rozpoznawalną organizacją rowerową.

W ramach przejazdów Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna nawiązało współpracę z Leśnym Parkiem Kultury i Wypoczynku, w którym na zakończenie letnich przejazdów odbywały się ogniska, a także - Grupą Ratowniczą „Wstań”, Strażą Miejską oraz Policją. Flaga SBMK pojawiła się także na Rajdzie Galerii Pomorskiej, Europejskim Dniu bez Samochodu oraz na rajdzie z okazji Dnia Serca.

Przejazdy Masy Krytycznej są przejawem walki o poprawę rowerowej infrastruktury, ale grupa skupiona wokół powstałego niedawno stowarzyszenia nie ogranicza się jedynie do takich środków. Petycje składane w Urzędzie Miasta dały efekt w postaci wywołania dyskusji o ścieżce rowerowej na ul. Gdańskiej oraz ograniczenia ruchu samochodowego w obrębie Starego Rynku.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 następna > ostatnia >>

Strona 15 z 15