Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]
  • Sprzedam Rower PILNE :)
    witam z powodu pilnego wyjazdu za granice sprzedam rower wraz z całym osprzętem który posiadam , kwestia ceny do dogadania pozdrawiam opis w ogłoszeniuhttps://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-kellys-quartz-suntour-shimano-aluminium-26-CID767-IDmVlKs.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Ideałów nie ma, jednak jak ktoś nie jest żadnym profesjonalistą i chce zacząć to czemu nie kupic używanego sprzętu
  • Odp: Szosówki
    Przy okazji, mógłby mi ktoś doradzić który model wybrać:https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/marin-four-corners-gloss-grey-2017.htmlhttps://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/kellys-arc-10-silver-red-2017.htmlCzy jednak warto trochę dopłacić?https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/devinci-hatchet-s-kolo-28-red.html

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Bydgoszcz w European Cycling Challenge Email

Największe europejskie miasta już w maju powalczą o zwycięstwo w European Cycling Challenge (Europejskiej Rywalizacji Rowerowej). O miano najbardziej rowerowego miasta powalczy też Bydgoszcz.

ECC to wyzwanie rzucone miastom Starego Kontynentu. Zasady są proste – wygrywa to miasto, które „wykręci” na rowerze najwięcej kilometrów w terminie 1 – 31 maja 2016. Promowane są przejazdy miejskie i rekreacyjne, dlatego pod uwagę brane są tylko te, których średnia prędkość nie przekracza 30 km/h, maksymalna prędkość jest niższa od 45 km/h, a dystans krótszy niż 35 km. W 2015 roku najlepszy okazał się Gdańsk przed Gdynią i Warszawą. Dopiero na czwartym miejscu znalazło się miasto reprezentujące inny kraj. W 2016 roku do rywalizacji włącza się również Bydgoszcz.

Jak włączyć się do gry na rzecz naszego miasta? Należy ściągnąć aplikację Cycling365 i dołączyć do bydgoskiej ekipy. Elementem napędzającym tę rywalizację jest działanie na rzecz grup wewnątrzmiejskich, np. szkół, zakładów pracy czy innych grup, założonych przez znajomych. Polskie miasta od lat należą do czołówki ECC i mamy nadzieję, że Bydgoszcz dołączy do Gdańska, Warszawy i Wrocławia, a może i nawet pokona.

Nabijanie rowerowych kilometrów rozpoczynamy z przytupem – wspólnym przejazdem 1 maja. Ruszamy o godz. 10 ze Starego Rynku. Liczymy na Wasze gorące zaangażowanie i zachęcenie swoich znajomych do wzięcia udziału w ECC. Dla najaktywniejszych przygotowano szereg nagród. Gotowi, do startu...

15 kwietnia odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię promocyjną ECC. Czytaj na: bydgoszcz.pl, TVP Bydgoszcz

 
Pod prąd – odsłona druga Email

Ptaki wracające z południa obwieściły powrót wiosny, więc niech uczynią to też rowerzyści – zapraszamy na pierwszy po „zimie” przejazd Bydgoskiej Masie Krytycznej. Będziemy na nim rozmawiali o ostatnich zmianach w infrastrukturze rowerowej w Bydgoszczy.

- Jeździć przepisowo – to najczęstsza odpowiedź, jaką udzielamy na pytanie „Jak kierowcy i rowerzyści mają w zgodzie korzystać z dróg?”. Nie bez powodu piszemy o tym teraz, bo do przestrzegania przepisów jest potrzebna ich znajomość. Mało odkrywcze to zdanie, ale pociąga za sobą kolejny wniosek – znajomość przepisów to zwracanie uwagi na zmianę w oznakowaniu, a tych mamy w ostatnim czasie niemało. W lutym informowaliśmy Was o wprowadzeniu na kolejnych jednokierunkowych ulicach możliwości jazdy rowerzystów „pod prąd” i stało się! W ostatnim miesiącu odpowiednie oznakowanie pojawiło się na kilkunastu bydgoskich ulicach, co ułatwi poruszanie się mieszkańcom Bydgoszczy korzystającym z rowerów. 

W myśl zasady „kuj żelazo, póki gorące” z marcowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej chcemy uczynić apel o zwiększenie listy ulic z „kontraruchem”. Nie ukrywamy radości z wprowadzonych już zmian, ale wskazujemy też na potrzebę kontynuowania tego rodzaju zmian w organizacji ruchu. Trasa najbliższego przejazdu będzie poprowadzona jednokierunkowymi ulicami, ale tymi, które również i dla rowerzystów są jednokierunkowe – Mostowa, Reja, Markwarta, Paderewskiego, Świętojańska, Hetmańska, Sobieskiego, Warszawska, Unii Lubelskiej. Wprowadzenie „kontraruchu” m.in. na tych ulicach znacznie ułatwiłoby życie rowerzystom i zachęciło innych mieszkańców do przesiadania się na ten ekologicznych środek transportu.

Nasze poparcie dla tych działań będziemy wyrażać w piątek, 25 marca. Ruszamy o godz. 18 ze Starego Rynku. Przejazd będzie zalegalizowany i zabezpieczany przez Policję. Do zobaczenia!


 
BMK jedzie pod prąd Email

O dobrych zmianach należy mówić głośno, a właśnie im będzie poświęcony lutowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej. Wraz z pierwszym wiosennym wiatrem na bydgoskich ulicach pojawi się oznakowanie ułatwiające poruszanie się rowerzystom.

Infrastruktura rowerowa w mieście to nie tylko wydzielone drogi dla rowerów, ale też szereg innych rozwiązań. Jednym z najtańszych jest umożliwienie ruchu rowerów pod prąd na uliczkach jednokierunkowych, poprzez zmianę poziomego lub pionowego oznakowania i właśnie to rozwiązanie będziemy promować na najbliższym przejeździe Bydgoskiej Masy Krytycznej. Najważniejszy fakt – wprowadzenie takiej możliwości jest całkowicie bezpieczne. Takie elementy infrastruktury rowerowej są powszechne w wielu miastach Europy, a od kilku lat – także Polski. Jednym z lepszych przykładów jest Gdańsk, gdzie na większości ulic jednokierunkowych rowerzyści mogą poruszać się pod prąd. Takie rozwiązanie, w pełni zalegalizowane przez zeszłoroczną nowelizację Prawa o Ruchu Drogowym, jest oczywiście wprowadzane w tych miejscach, gdzie szerokość osi jezdni pozwala na bezkolizyjne wyminięcie się rowerzysty z nadjeżdżającym z naprzeciwka autem.

W Bydgoszczy takie rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w styczniu 2011 roku, kiedy na ulicy Ku Młynom pod znakiem „Zakaz wjazdu” pojawiła się tabliczka „Nie dotyczy rowerów”. W ciągu ostatnich 5 lat takie znaki pojawiły się również na ulicach: Podwale, Magdzińskiego, Niedźwiedzia, Batorego, Stary Rynek (od Batorego do Jana Kazimierza), Jana Kazimierza (od Stary Rynek do Długiej) i Dworcowa (od Matejki do Pomorskiej). Szczególnym przypadkiem jest ulica Gdańska, gdzie na odcinku Mickiewicza – Plac Wolności takie rozwiązanie zostało wprowadzone poprzez użycie kontrapasa.  Kolejne takie ułatwienia stały się możliwe dzięki wspomniany zmianom w PoRD. W tym roku została już zmieniona organizacja ruchu na ulicach: Gdyńskiej, Szymanowskiego, Grodzkiej (odc. Mostowa – Podwale), Lipowej, Ślusarskiej i Krótkiej. W kolejce oczekują: Chopina, Rycerska, Słowackiego, 20 Stycznia 1920 roku (odc. Słowackiego – Niemcewicza), Gimnazjalna, Leśna i Niemcewicza – tu odpowiedniego oznakowania możemy oczekiwać na przełomie lutego i marca. Nieskromnie dodamy, że te zmiany są możliwe dzięki efektywnej współpracy Zespołu ds. Polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy J

Trasa lutowego przejazdu BMK skupia się na uliczkach jednokierunkowych – tych, na którychjuż  możemy już jeździć pod prąd, na których będziemy mogli lub na których widzielibyśmy takie rozwiązanie. Powyższa lista nie jest oczywiście ostateczna. Każdy kto popiera te zmiany, powinien stawić się w piątek, 26 lutego o godz. 18 na Starym i wziąć udział w przejeździe Bydgoskiej Masy Krytycznej. Serdecznie zapraszamy!

 
Pierwsza BMK w 2016 roku Email

Drodzy Masowicze,

Styczeń to dla nas zawsze czas podsumowań i wspomnień. W 2004 roku po raz pierwszy przez nasze miasto przejechała Bydgoska Masa Krytyczna. Bez środków promocji i pomocy mediów, zebrała się grupa znajomych, która chciała pokazać społeczeństwu, że w Bydgoszczy jest zapotrzebowanie na rower, nie tylko w wydaniu rekreacyjnym. Ta grupa liczyła ponad 100 osób  - każdy zachęcał swoich znajomych, realizując w ten sposób globalną ideę Masy Krytycznej. Przez dwanaście lat ta idea pozostała niezmienna. Zmieniały się natomiast inne aspekty – dla poprawy bezpieczeństwa przejazdy zostały zalegalizowane, zaczęliśmy ruszać ze Starego Rynku, co zwiększyło naszą rozpoznawalność, w 2010 roku zawiązało się nasze Stowarzyszenie, które przejęło opiekę nad BMK.

Przed nami kolejny rok naszej działalności i mamy smutną wiadomość dla naszych zagorzałych przeciwników – Bydgoska Masa Krytyczna kręci dalej! Przypominamy, że nadrzędnym celem naszego ruchu jest promowanie roweru jako alternatywnego środka transportu pod hasłem „My nie blokujemy ruchu, my nim jesteśmy”. Obecnie „administracyjnym” pilnowaniem, aby rowerzystom jeździło się lepiej po naszym mieście zajmuje się społeczny Zespół ds. Polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy, w którym aktywnie działają członkowie naszego Stowarzyszenia. W tym roku na infrastrukturę rowerową przeznaczono 11 mln zł, za chwilę na kilkunastu uliczkach zostanie dopuszczony ruch rowerów pod prąd, ruszą też ważne inwestycje, które mają uczynić infrastrukturę spójną. W marcu powróci Bydgoski Rower Aglomeracyjny, który szybko zyskał sympatię mieszkańców naszego miasta. Ten stan nas satysfakcjonuje, ale do ideału daleko. Z tego BMK będzie dalej wyrażała swoje potrzeby. Pamiętajcie, że Wy tworzycie ten ruch, a większa frekwencja uczyni nasz głos w mieście silniejszym.

Stan rozwoju infrastruktury wpływa na bieżące tematy przejazdów BMK. Patrząc przez pryzmat realizowanych inwestycji, ten rok dobrze się zapowiada, dlatego chcemy szczególny nacisk położyć na kwestie związane z bezpiecznym korzystaniem z roweru i promocją dwóch kółek jako środka integracji społecznej.  Plan tematycznych przejazdów przedstawia się następująco:

Kwiecień – Antykradzieżowa BMK

Maj – Mam Marzenie

Lipiec – Kobieca BMK

Sierpień – Biała BMK

Wrzesień – Pamiętaj o oświetleniu

Październik – Halloweenowa BMK

Plan ten może jeszcze ulec zmianie.  BMK zachowuje swój comiesięczny charakter i kręci się niezależnie od pory roku i pogody. W niewymienione powyżej miesiące pojedziemy po prostu pod hasłem „My nie blokujemy ruchu…”. Jesteśmy otwarci na inicjatywy innych organizacji i nie wykluczamy zorganizowania wspólnych akcji.

Spotykamy się zawsze w ostatni piątek miesiąca o godz. 18 na Starym Rynku i ruszamy! W okresie letnim nie zabraknie oczywiście ogniska w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku.

Cały czas czekamy też na nowych aktywistów naszym w naszym stowarzyszeniu i partnerów. Lista firm, które nas wsparły w 2015 roku jest imponującą – publikujemy ją poniżej i każdemu z osobna dziękujemy za wkład w rozwój bydgoskiego ruchu rowerowego. To tylko noworocznego słowa. Pozostaje nam napisać jedno - do zobaczenia 29 stycznia na pierwszej w tym roku Bydgoskiej Masie Krytycznej!

W 2015 roku wsparcia udzielili nam:

Almot

Bella Line Wellness Centrum Bydgoszcz

Centrum Gier Pegaz

Fundacja Maltańska Służba Medyczna – Oddział Bydgoszcz

Gospodarstwo Agroturystyczne „Spełnione Marzenie”

Intergraf

Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy

Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski

Kursy SOS

Leśny Park Kultury i Wypoczynku

Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy

Ośrodek Rekreacji Konnej w Myślęcinku

Poseł do Parlamentu Europejskiego, Tadeusz Zwiefka

Pracownia Kreatywna Coco Project

Sport Serwis

Stara Szuflada

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Urząd Miasta w Bydgoszczy

Wyspa Tortuga

Zespół pałacowo-parkowy w Ostromecku

Zespół Szkół Chemicznych w Bydgoszczy


 

 
Świąteczna Masa Krytyczna Email


 
Komu przeszkadza ghost bike w Myślęcinku? Email

Biały rower ustawiony w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku, dedykowany pamięci współinicjatora BMK Adama Sztejki, padł ofiarą wandalizmu. O takim rodzaju dewastacji jednak jeszcze nie słyszeliśmy i w dalszym ciągu trudno nam to skomentować.

Każdy sierpniowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej kończymy przy Szosie Gdańskiej w Myślęcinku w miejscu, w którym w 2004 roku doszło do tragicznego wypadku. Został w nim ciężko ranny współinicjator BMK Adam Sztejka. Jego obrażenia okazały się na tyle poważne, że Adam zmarł dwa tygodnie później w szpitalu. Tę tragedię upamiętniał krzyż, ale wiosną tego roku obok pojawił się również biały rower. Jest to znany na całym świecie symbol, upamiętniający śmierć rowerzysty. Rower stał tam nienaruszony, aż do tego tygodnia.

Jakie są fakty? Biały rower znajdował się przy Szosie Gdańskiej jeszcze popołudniu w poniedziałek, 21 grudnia. O tym, że zniknął zostaliśmy poinformowani w godzinach przedpołudniowych następnego dnia. Wieczorem na miejsce pojechał Wojciech Bulanda, Prezes naszego Stowarzyszenia, z zamiarem dokładnych oględzin i wykonania dokumentacji fotograficznej. Dalej nam trudno w to uwierzyć, ale ghost bike znajdował się dokładnie w tym miejscu, w którym go zainstalowaliśmy. Jego stan pozostawiał jednak wiele do życzenia. Wygięte koło nosi znamiona uderzenia w niego przez samochód (na trawie są również ślady kół). Nie jest to jednak wynikiem nieumyślnego działania kierowcy, bo została również wyrwana kierownica. Innych śladów zniszczenia z przodu roweru nie odnotowaliśmy, więc można uznać to za celowe działania.


Trudno, bez świadków, w pełni zdiagnozować tę sytuację, ale fakt zabrania roweru i jego częściowe zniszczenie wskazuje na akt wandalizmu i dewastacji miejsca pamięci o Adamie. Jeżeli znajdą się świadkowie tego zdarzenia, prosimy o kontakt. Nie chcemy wysuwać daleko idących wniosków, ale takie działanie odczytujemy też jako groźbę pod adresem bydgoskich rowerzystów. Ghost bike zabraliśmy do naszej siedziby i poddamy renowacji. Na swoje miejsce wróci prawdopodobnie wiosną.


 
Nie bądź ciemny, zapal światło! Email

Dni stają się coraz krótsze, a co za tym idzie – zmieniają się warunki codziennego korzystania z roweru. Najważniejszym „dodatkiem” do roweru w tym okresie jest oświetlenie i listopadowa Bydgoska Masa Krytyczna będzie poświęcona właśnie tej kwestii.

Brak oświetlenia jest jednym z najczęściej wymienianych grzechów rowerzystów i niestety musimy potwierdzić tę smutną tendencję… Nie będziemy podawać dokładnych danych procentowych, ale kilkunastominutowa przejażdżka przez miasto pokazuje jak wielu cyklistów jeszcze nie stosuje się do tego przepisu. Przepisy… one są tylko kwestią regulującą, a najważniejsze jest tu zdrowie i życie – nasze oraz innych uczestników ruchu drogowego. Oświetlenie roweru trzeba posiadać po zmroku w każdym miejscu – poza miastem jak i w jego centrum, poruszając się jezdnią, ale i drogą dla rowerów. Korzystając z nieoświetlonego roweru możemy założyć, że zawsze zdążymy zauważyć i wyminąć innych uczestników ruchu drogowego, a przecież są jeszcze latarnie… pozory! Nawet na drodze dla rowerów, nieco bardziej rozpędzony rowerzysta lub pieszy na przejściu nie zauważy szybko poruszającej się plamy zlewającej z ciemnością, co może doprowadzić do tragicznego w skutkach wypadku.

Co mówią przepisy w kwestii oświetlenia roweru? Musimy posiadać trzy elementy oświetlenia: przednie światło koloru białego lub żółtego (stałe lub migające), tylne światło koloru czerwonego (stałe lub migające) oraz tylne światło odblaskowe. Dodatkowo, przy rowerach nietypowej konstrukcji są wymagane kierunkowskazy. Dobrą praktyką są też opaski odblaskowe przyczepiane do nadgarstków i nóg (nad kostką). Szczególnie ważne są te na ręce, bo nawet jeżeli mamy dobrze oświetlony rower, to jadący za nami kierowca może nie zauważyć sygnalizowanego ręką manewru skręcania. Dodatkowo można mieć założoną kamizelkę, paski odblaskowe na kołach czy elementach ubrania. Zestaw średniej jakości, który uczyni nas widocznym na drodze nie przekroczy ceny 40 zł, więc argument o dużych kosztach od razu możemy wykreślić. Co ważne – nie musimy posiadać oświetlenia w czasie dziennej jazdy. Przy pozostawieniu roweru na parkingu zalecamy nie pozostawiać lampek przy rowerze, ale schować je do torby lub kieszeni.

O wadze dobrego oświetlenia roweru można napisać i książkę, a ten tekst ma przybliżyć Wam podstawowe zasady i praktyki. Szerzej o tym temacie będziemy dyskutować na listopadowej BMK – ruszamy w piątek, 27 listopada o godz. 18 ze Starego Rynku. Przejazd będzie zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję. Kończymy również na Starego Rynku, gdzie będzie czekać mała niespodzianka – bezpłatne zaproszenia na ciepłą herbatę na Wyspę Tortuga. Do zobaczenia!


 
Halloweenowa Masa Krytyczna Email

Za oknem jesienna szaruga, ale Bydgoska Masa Krytyczna kręci w najlepsze! W październiku zapraszamy na przejazd w klimatach Halloween.

Jesień, zimno, deszcz. Pogoda nie dla rowerzystów. Jeszcze kilka lat temu rzesze cyklistów wyznawało właśnie taki pogląd, ale na szczęście odchodzi on do lamusa i coraz więcej osób zapomina o zwrocie „koniec sezonu”. My się oczywiście podpisujemy pod tym dwoma kołami i przypominamy, że Bydgoska Masa Krytyczna jeździ przez cały rok.

Przed nami październikowy przejazd, a więc czas halloweenowych zabaw. Nie jest to polska tradycja, ale od pierwszej halloweenowej BMK obserwujemy Wasze pozytywne reakcje na taką oprawę, więc i w ten ostatni piątek miesiąca przez centrum Bydgoszczy na rowerach przejadą wiedźmy, zombie i inne poczwary. Zachęcamy do przygotowania najstraszniejszych przebrań jak i przystrojenia rowerów. Najciekawsze pomysły zostaną nagrodzone rowerowymi gadżetami ufundowanymi przez sklep Sport Serwis, zlokalizowany przy ul. Goszczyńskiego 4.

Ruszamy w piątek 30 października o godz. 18 ze Starego Rynku i przejedziemy przez Wilczak, Okole i Śródmieście, by zakończyć przejazd również na Starym Rynku. W październiku nie zabraknie zabawy, ale cały czas przyświeca nam jeden cel – manifestacja obecności rowerzystów w ruchu ulicznym i zachęcanie mieszkańców miasta do przesiadania się na dwa kółka. Gwoli formalności, przypominamy o obowiązkowym oświetleniu rowerów. Przejazd będzie zalegalizowany i zabezpieczany przez Policję. Do zobaczenia!


 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 15