Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]
  • Sprzedam Rower PILNE :)
    witam z powodu pilnego wyjazdu za granice sprzedam rower wraz z całym osprzętem który posiadam , kwestia ceny do dogadania pozdrawiam opis w ogłoszeniuhttps://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-kellys-quartz-suntour-shimano-aluminium-26-CID767-IDmVlKs.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Ideałów nie ma, jednak jak ktoś nie jest żadnym profesjonalistą i chce zacząć to czemu nie kupic używanego sprzętu
  • Odp: Szosówki
    Przy okazji, mógłby mi ktoś doradzić który model wybrać:https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/marin-four-corners-gloss-grey-2017.htmlhttps://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/kellys-arc-10-silver-red-2017.htmlCzy jednak warto trochę dopłacić?https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/devinci-hatchet-s-kolo-28-red.html

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Jedziemy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Email

12 stycznia już po raz dwudziesty drugi zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W tej wielkiej akcji nie może zabraknąć Bydgoskiej Masy Krytycznej, dlatego zapraszamy na specjalny przejazd rowerowy.

Tegoroczna Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra ponownie i dla tych młodszych i tych starszych, bo zebrane fundusze mają być przeznaczone na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów. W to wielkie dzieło zainicjowane przez Jurka Owsiaka włączają się również bydgoscy rowerzyści, dlatego zapraszamy w niedzielę 12 stycznia na czerwony przejazd rowerowy. O 12:30 wyruszmy ze Starego Rynku i niespełna 10-kilometrową trasę przejedziemy przez centrum miasta, by powrócić w miejsce głównych imprez WOŚP-u w Bydgoszczy. Zachęcamy do udziału w tej radosnej akcji, korzystania z iście "zimowej" pogody i do orkiestrowego wystroju roweru. Nie masz dwóch kółek? Możesz z nami też pobiec, tempo jazdy będzie jak najbardziej odpowiednie. Serdecznie zapraszamy!

Licytuj unikatową szprychówkę BMK oraz archiwalne egzemplarze.


 
Rowerem po mieście - bydgoskie inwestycje 2013 Email

Ostatnie 12 miesięcy to kilka nowych inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury rowerowej w Bydgoszczy. Grudniowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej to dobry moment na podsumowanie 2013 roku i ocenę jakości tych dróg.

Na 2013 rok po raz drugi przygotowano tzw. budżet rowerowy, który jest niczym innym jak wydzieloną kwotą na inwestycje rowerowe w miejskim budżecie. Przypomnijmy, że w 2012 roku większość z zaplanowanych inwestycji nie została zrealizowana i znaczna część podejmowanych w tym roku infrastrukturalnych tematów była nadrabianiem zaległości. O ile tym razem większość z nich udało się zrealizować, o tyle z jakością ich wykonania nie jest już najlepiej.  

1. Koronowska
Przedłużenie drogi dla rowerów biegnącej ulicą Nad Torem okazało się bardzo słusznym pomysłem. Po wybudowania odcinka infrastruktury rowerowej na ulicy Koronowskiej ruch rowerzystów w tym miejscu znacznie się zwiększył. Równocześnie podniosło się bezpieczeństwo gdyż rowerzyści w końcu zniknęli z wąskiej drogi krajowej na której samochody pędzą 90km/h. Niestety droga ma swoje minusy. Przede wszystkim jej forma, czyli wspólny ciąg pieszo-rowerowy. Tworzenie na tym odcinku wspólnej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów generuje sytuacje konfliktowe między tymi dwoma grupami uczestników ruchu drogowego. Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie szerokiej drogi dla rowerów i osobnego chodnika dla osób chcących się przespacerować, biegających bądź uczących małe dzieci jazy rowerem. Obecna forma będzie w przyszłości blokować rozwój ruchu rowerowego i przy dużym natężeniu rowerzystów będzie kłopotliwa.
Przy tej inwestycji okazało się również, że miasto wpadło w szał "barierkologii" - drogowcy, za namową projektanta, odgrodzili pieszych i rowerzystów od "niebezpiecznego" lasu "bezpiecznymi" barierkami. Miastu niestety nie przyszło na myśl zamontować oświetlenia poprawiającego bezpieczeństwo bardziej od barierek.
Więcej…
 
Spotkanie opłatkowe bydgoskich rowerzystów Email


 
Rowery na ulicę, ścieżki do lasu Email

Kraje rozwijającej się Europy, ale i niektóre polskie miasta już dawno zrozumiały, że infrastruktura rowerowa nie powinna opierać się wyłącznie na wydzielonych drogach, ale tańszych i bardziej przyjaznych dla nas rozwiązań. W Bydgoszczy o tym niestety się nie pamięta, dlatego chcemy przypomnieć tę ideę listopadowym przejazdem Bydgoskiej Masy Krytycznej.

Śluzy rowerowe czy pasy w jezdni – na próżno szukać takich rozwiązań w Bydgoszczy. Jedynymi elementami infrastruktury rowerowej, poza wydzielonymi drogami, jest ciężko wywalczony kontrapas na ulicy Gdańskiej i możliwy wjazd rowerów pod prąd na kilku uliczkach w centrum miasta, m.in. ul. Dworcowej. Nasze miasto ciągle woli inwestować pieniądze w drogi dla rowerów, które często utrudniają poruszanie się na rowerze zamiast to ułatwiać. Najlepszym przykładem jest ul. Chodkiewicza, gdzie zamiast wprowadzenia strefy uspokojonego ruchu, utworzono drogę dla rowerów, która będzie stwarzała wiele niebezpiecznych sytuacji, utrudniając życie wszystkich uczestnikom ruchu drogowego.

Na listopadową Bydgoską Masę Krytyczną przygotowaliśmy taką trasę, która będzie wiodła ulicami, gdzie w sposób niskokosztowy można wprowadzić infrastrukturę rowerową, która ułatwi rowerzystom życie i pozwoli na połączenie istniejących już dróg. Nasza analiza przedstawia się następująco:

Trasa: HSW Łuczniczka – Toruńska, Most Pomorski, Jagiellońska, Łużycka, Skłodowskiej-Curie, Sportowa, Chopina, Sieńki, Ogińskiego, Powstańców Wielkopolskich, Paderewskiego, Chodkiewicza, Niemcewicza, Zamoyskiego, 20 Stycznia 1920 Roku, Mickiewicza, Gdańska (kontrapas), Dworcowa, Matejki, Śiadeckich, Plac Piastowski, Chrobrego, Sowińskiego, Sobieskiego, Dworcowa, Królowej Jadwigi, Focha, Jagiellońska, Bernardyńska, Plac Kościeleckich, Długa, Jana Kazimierza, Stary Rynek.

Jagiellońska jest czarną dziurą na rowerowej mapie Bydgoszczy. Planowana jest droga nad Brdą, ale na nią jeszcze kilka lat będzie trzeba poczekać. Pas w jedni ułatwiłby poruszanie się rowerzystom.

Skłodowskiej – praktycznie ta sama sytuacja jak w wypadku Jagiellońskiej.

Sportowa, Chopina - ulice, na których powinien być dopuszczony ruch pod prąd.

Moniuszki – powinien być tu utworzony pas w jezdni, biegnący od Skłodowskiej-Curie i w drugą stronę.

Powst. Wielkopolskich – na tym odcinku jest dziura między nową drogą dla rowerów na rondzie Wielkopolskim a kontrapasem. Zlokalizowanie tam pasów w jezdni, zakończonych śluzą na skrzyżowaniu z Mickiewicza ułatwiłoby dojazd do Gdańskiej.

20 stycznia, Paderewskiego, Niemcewicza – ulice, na których powinien być dopuszczony ruch pod prąd.

Chodkiewicza – przykład „wciśnięcia na siłę” drogi rowerowej. Uspokojenie ruchu na tej ulicy i zachowanie szerokości jezdni sprzed przebudowy umożliwiłoby poruszanie się osób na rowerach po jezdni. Tak było przed przebudową.

Śniadeckich, Sobieskiego - – ulice, na których powinien być dopuszczony ruch pod prąd.

Focha – brak połączenia drogi rowerowej z centrum. Rozpatrywane są różne rozwiązania, ale też upłynie trochę czasu. Pasy w jezdni byłyby sporym ułatwieniem.

Dojazd do Starego Rynku – osoba poruszająca się na rowerze w stronę centrum, która za cel obierze sobie Stary Rynek, musi znacznie wydłużać sobie drogę, jadąc zatłoczoną Jagiellońską i Bernardyńską. Wjazd rowerów pod prąd na ulicę Mostową rozwiązałby te problemy.

Przejazd ten ma wyrazić nasze potrzeby na przyszły rok, dlatego mamy nadzieję, że weźmie w nim udział przynajmniej tak liczna grupa rowerzystów jak miesiąc temu. Listopadowa BMK wyruszy w piątek, 29 listopada o godz. 18 spod hali „Łuczniczka” i zakończy się na Starym Rynku. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu roweru – osoby, które nie dostosują się do tego nakazu mogą zostać niedopuszczone do udziału w przejeździe. Dla poprawy widoczności swojego roweru będzie można otrzymać naklejki odblaskowe, ufundowane przez firmę przez Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe. Nie zabraknie także nagród od CTBike.pl po zakończeniu przejazdu. Serdecznie zapraszamy! 


 
Krwawe Halloween z Masą Krytyczną Email

Tradycją już się stało, że październikowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej przybiera barwy Halloween, co ma służyć przede wszystkim dobrej zabawie. W tym roku łączymy naszą radosną manifestację ze zbiórką krwi oraz akcją „Bądź widoczny, bądź bezpieczny”.  

Klimat Bydgoskiej Masy Krytycznej będzie unosił w piątek, 25 października już od samego rana, bo o 9 rozpoczyna się zbiórka krwi, którą organizujemy wspólnie z EGB Investments SA. Krwiobus Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa będzie stał na głównym placu Biznes Parku przy ul. Kraszewskiego 1 do godz. 14. Każda osoba, która odda krew, otrzyma słodki upominek.

A już o godz. 18 zapraszamy przed halę „Łuczniczka”, skąd tradycyjnie wyruszy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej. Jesienno-zimowe wieczory wymagają dobrego oświetlenia roweru, dlatego po raz kolejny przeprowadzimy z firmą Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe akcję „Bądź widoczny, bądź bezpieczny”. Każdy, kto weźmie udział w naszym przejeździe, będzie mógł otrzymać komplet naklejek odblaskowych, które uczynią jego rower bardziej widocznym.

Koniec października kojarzony się z Halloween, dlatego zapraszamy do zabawy w klimatach czarownic, wampirków i innych stworów nie z tej ziemi. Po zakończeniu przejazdu na Starym Rynku zorganizujemy konkurs na najlepsze przebranie – osoby, która przekonają do swojego pomysłu najwięcej osób otrzymają nagrody ufundowane przez sklep internetowy CTBike.

Podsumowując – spotykamy się o godz. 18 przed halą „Łuczniczka”, skąd w kolorowym peletonie wyruszymy, by zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Rower jest środkiem transportu, z którego można korzystać przez cały rok, dlatego Bydgoska Masa Krytyczna również jeździ przez 12 miesięcy. Przejazd zakończymy na Starym Rynku. Akcja jest zalegalizowana i będzie zabezpieczana przez Policję, a na koniec przypominamy o obowiązkowym oświetleniu. Serdecznie zapraszamy!  

 
Wstań i jedź z Bydgoską Masą Krytyczną Email

- Niemożliwe staje się osiągalne – mówi Łukasz Krasoń i z tym przesłaniem podróżuje po całej Polsce. Ci, którzy jeszcze nie poznali Łukasza, będą mieli ku temu okazję podczas wrześniowej Bydgoskiej Masy Krytycznej oraz na spotkaniu motywacyjnym, które odbędzie się dzień wcześniej.

Łukasz Krasoń urodził się 22 lipca 1988 roku. W szpitalu dostał 10 punktów na 10 w skali Apgar. Rozwijał się prawidłowo do 4. roku życia, kiedy to jego rodzice zaobserwowali, że jego o rok młodszy brat jest znacznie bardziej sprawny. Krótko potem postawiono diagnozę: "Dystrofia mięśniowa". Pomimo rehabilitacji, w wieku 7 lat Łukasz wylądował na wózku. Gdy miał 13 lat ręce zaczęły odmawiać mu posłuszeństwa na dobre i nie mógł trzymać już pędzli by malować, dla ratowania artystycznej duszy postanowił zostać grafikiem komputerowym i realizować dzięki temu swoją pasję tworzenia czegoś z niczego. Mysz komputerowa stała się jego pędzlem, a komputer mięśniami. Życie Łukasza stało się walką ze swoimi słabościami, która nabrała zupełnie innego wymiaru w 2011 roku, kiedy poznał swoją przyszłą małżonkę, Gosię. Niespełna dwa lata później powstała Fundacja Łukasza „Wstań i idź”, a w czerwcu i lipcu br. przez Polskę przejechał konwój „Wstań i jedź”.

Cała historia Gosi i Łukasza jest niezwykła i o wiele dłuższa, a będziecie mogli ją poznać podczas spotkania motywacyjnego, które przy współpracy Uniwersyteckiego Centrum Kultury i Mediów organizujemy w nowym gmachu Biblioteki Głównej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w czwartek, 26 września o godz. 16. Jest ono skierowane do w szczególności do osób niepełnosprawnych, ale też każdej osoby, która chce poznać ciekawych ludzi, a może i nawet zainspirować się działalnością Łukasza, ale przede wszystkim – uwierzyć w to, że niemożliwe staje się osiągalne! 

Natomiast tradycyjnie w ostatni piątek miesiąca, 27 września zapraszamy na przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej. Nasi goście również będą w niej uczestniczyć, dlatego zaproszenie w tym miesiącu kierujemy w szczególności do osób niepełnosprawnych. Ci, którzy nie są w stanie sami poruszać się na rowerze, będą mogli być z nami jadąc w dobrze znanym bydgoszczanom Ikarusie. Rower od zawsze był czynnikiem integracyjnym, a w piątek ta integracja nabierze szczególnego wymiaru. Ruszamy o godz. 18 sprzed hali „Łuczniczka”, przejedziemy przez centrum miasta i zakończymy naszą akcję na Starym Rynku. Przejazd będzie zalegalizowany i zabezpieczany przez Policję, przypominamy także o obowiązkowym oświetleniu. Serdecznie zapraszamy! 

Wsparcia udzielili nam: CityHotel, Austenit Stal Handel Sp.z.o.o., ElectraBicycles.pl, Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego, Uniwersyteckie Centrum Kultury i Mediów.

 
Rozpoczął się Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu Email

Dziś, 16 września rozpoczyna się Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu. Akcja ogólnoeuropejska mająca za zadanie promować różne środki transportu w mieście.
Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna już po raz trzeci włącza się w obchody tego tygodnia. W tym roku rozpoczęliśmy akcją skierowaną bezpośrednio do mieszkańców korzystających z roweru na co dzień.

Na skrzyżowaniu ulicy Gdańska - Śniadeckich od godziny 7:00, przy kontrapasie można było spotkać członków naszego Stowarzyszenia, którzy poruszającym się po kontrapasie rowerzystom wręczali jabłka wraz z materiałami odblaskowymi ufundowanymi przez firmę Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe. 

W trakcie dwugodzinnej akcji, zostało rozdanych siedem kilogramów owoców.
Przy okazji akcji, przeprowadzone zostało badanie natężenia ruchu na ulicy Gdańskiej w godzinach 7:00-9:00. Jak się okazało w tym przedziale czasowym ponad 10% użytkowników jezdni stanowili rowerzyści, co jest naprawdę zaskakującym wynikiem i pokazuje, jak bardzo potrzebny był w tym miejscu kontrapas.

Jutro tj. 17 września planowane jest powtórzenie akcji, jednak tym razem o innej porze dnia.

 

Fotorelacje:

1. Łukasza.
2. Jarka.

 

19 września, kolejny raz członkowie Stowarzyszenia zachęcali do korzystania z kontrapasa i nagradzali tych, którzy z niego korzystali. Fotorelacja z tego dnia przygotowana przez Łukasza - fotorelacja.

 

Więcej…
 
Biała Masa dla Adama Email

Umarłych wieczność dotąd trwa, dokąd pamięcią im się płaci” pisała w utworze „Rehabilitacja” nasza noblistka, Wisława Szymborska. Mimo upływu czasu, Adam Sztejka pozostaje w naszej pamięci, dlatego w sierpniu ulicami naszego miasta przejedzie kolejna Biała Masa Krytyczna.

Pierwsza Masa Krytyczna w Bydgoszczy przejechała ulicami naszego miasta w styczniu 2004 roku. Wśród uczestników był Adam Sztejka, jeden z pomysłodawców rozkręcania Masy Krytycznej nad Brdą. Kilka miesięcy później, w lipcu Adam obronił pracę inżynierską i wydawało się, że wszystko podążą dobrym torem.  Plany i marzenia Adama zostały brutalnie przerwane w czasie powrotu z sierpniowej BMK. 27 sierpnia 2004, kiedy grupka rowerzystów wracała Szosą Gdańską w zamykającego peleton Adama uderzył samochód, za kierownicą którego siedział pijany kierowca.

„(…)Słychać huk, w tylnie koło roweru Adama wjeżdża samochód, on sam uderza o przednią szybę, odbija się od niej i lecąc wyprzedza kilku rowerzystów. Jego ciało leży około 8 metrów od roweru. Auto staje, kierowca tłumaczy: "Wyjechał mi.". Inny kierowca zastawia drogę, włącza awaryjne.  Wszycy dzwonią na pogotowie, linia jest zajęta. Koleżanka Gosia siada przy Nim i mówi do Niego. Po kilku minutach pogotowie jest na miejscu, Adam jest nieprzytomny, jest plama krwi, dziwnie charczy przy oddychaniu. Trafia do szpitala, jest cały czas nieprzytomny. Ma obrzęk mózgu. W tym momencie walczy o życie, jest w stanie sztucznej śpiączki.  Kierowca jechał z prędkością 60 km/h, miał 1,5 promila alkoholu we krwi. (…)".

Adam nie odzyskał już przytomności. 9 września 2004 roku zmarł w szpitalu wskutek odniesionych obrażeń.

Od tamtego czasu mija już 9 lat, ale grupa osób, która pamięta o Adamie nie maleje, a rośnie. Widzimy to na każdej sierpniowej Masie Krytycznej, kiedy niezależnie od pogody, jedzie z nami tłum cyklistów i tak też będzie w tym miesiącu. Spotykamy się w piątek, 30 sierpnia o godz. 18 przed halą „Łuczniczka”, skąd przez centrum miasta przejedziemy do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku. Tam, przy krzyżu upamiętniającym miejsce tego tragicznego wypadku, zlokalizowanym nieopodal drogi rowerowej wzdłuż Szosy Gdańskiej w Myślęcinku, zakończymy Białą Masę Krytyczną minutą ciszy i zapaleniem zniczy. Tradycyjnie prosimy o przyjazd w białych koszulkach. Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 8 z 15