Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    A ja mam taki rower z decathlonu i w zupełności mi wystarcza jestem zadowolony nic się z nim nie dzieje , możne dla tego ze tylko w wakacje użytkuje ale ogólnie uważam ze za te pienieądze jest bardzo dobry
  • [skradziony] Kross Evado 4.0 niebieski-grafit spod Zielonych Arkad
    W dniu 05.09.2017 około godziny 19:00 skradziono mi rower spod Zielonych Arkad (wejście główne od Wojska Polskiego). Złodziej prawdopodobnie odciął linkę i odjechał. Model Kross Evado 4.0 kolor niebiesko-grafitowo mat, modelowo rok 2016. Osprzęt oryginalny oprócz siodełka. Hamulce tarczowe. Prośba o zwrócenie uwagi na taki rower tym bardziej, że to mało spotykany kolor i model w Bydgoszczy.Wszystkich, którzy widzieli (na żywo lub w Internecie) rower, proszę o kontakt tel: 500201629mail: f__a@orange.pl  Za prawdziwą informację o rowerze przewidziana nagroda. Z góry bardzo dziękuję za pomoc w odnalezieniu.Załączam zdjęcia (poglądowe) roweru oraz torby rowerowej.
  • Odp: WIeszaki na ubrania. Wieszak na rower.
    Cena cały czas spada...
  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Interwencje: zmiana organizacji ruchu w związku z modernizacją węzła "Klaryski" Email

W związku z rozpoczęciem modernizacji torowiska na ulicy Jagiellońskiej na odcinku od ronda Jagiellonów do ul. Gdańskiej, ZDMiKP wprowadził zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej oraz organizacji ruchu w tym rejonie.
Prace rozpoczęły się 3 czerwca i mają potrwać ok. dwóch miesięcy.

Równocześnie, Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna przeprowadziło interwencję w dwóch sprawach związanych z wprowadzonymi zmianami, które pogorszyły warunki poruszania się rowerem po mieście:
1. Znak informujący o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ustawiony przy drodze dla rowerów w okolicach pętli Garbary.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Więcej…
 
Powstał Zespół ds. Polityki Rowerowej Email

Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski powołał do życie Zespół ds. Polityki Rowerowej. Jego podstawowym celem jest działanie na rzecz poprawy infrastruktury rowerowej w mieście i rozwoju ruchu cyklistów.

Kiedy w 2011 roku w Bydgoszczy po raz pierwszy powołano społecznego pełnomocnika ds. Komunikacji Rowerowej, na którego został wybrany Łukasz Juszczak, odżyły nasze nadzieje na poprawę sytuacji cyklistów w naszym mieście. Szybko jednak się okazało, że mimo usilnych starań pełnomocnika i działających razem z nim przedstawicieli różnych organizacji, nie wszystko działa tak jak powinno. Wynikało to w dużej mierze z lekceważenia przez ZDMiKP opinii rowerzystów czy przekazywania projektów inwestycji zbyt późno. Ostatecznie Łukasz Juszczak zrezygnował na początku 2013 roku z funkcji pełnomocnika i nie powołano jego następcy.

Po długich dyskusjach zdecydowano się na powołanie Zespołu ds. Polityki Rowerowej. W jego skład weszli nie tylko społeczni działacze zajmujący się infrastrukturą rowerową, ale również turystyką i akcjami edukacyjnymi. Stowarzyszenie Bydgoska Krytyczna reprezentują: Witold Budzyński, Wojciech Bulanda, Mikołaj Buzała i Sebastian Nowak. Co ważne, w zespole znajdują się również pracownicy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Była to propozycja środowisk rowerowych, co powinno wpłynąć pozytywnie na szybkość prac nad poszczególnymi projektami infrastrukturalnymi i ułatwić dostęp do tych projektów. Przewodniczącym zespołu został Zastępca Prezydenta Bydgoszczy, Łukasz Niedźwiecki, co również było sugestią środowisk rowerowych. Wynika to ze zmian, jakie w ostatnim czasie zaszły w kontaktach urzędników z rowerzystami. Dowodem na to są przeprosiny od ZDMiKP dotyczące wycinki kasztanowców na ulicy Chodkiewicza. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to działanie zgodne z wszelką logiką. Trzeba jednak dodać, że jeszcze nigdy nie odnotowaliśmy takiej reakcji ze strony drogowców, co daje nam nadzieje na efektywne działania powołanego zespołu.

 
Bydgoska Masa Krytyczna spełnia marzenia Email

Naszym głównym celem jest promowanie roweru jako alternatywnego środka transportu, ale jako organizacja pozarządowa włączamy się również w akcje innych grup. W maju wspólnie z fundacją Mam Marzenie będziemy chcieli sprezentować hulajnogę na akumulator 10-letniej Wiktorii.

Rowerzyści z chęcią włączają się w akcje charytatywne, co już niejednokrotnie udowodniliśmy. W 2011 roku zorganizowaliśmy zbiórkę roku, a w ubiegłym roku – wsparliśmy zbiórkę funduszy na zakup tandemu dla podopiecznych Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. L. Braille’a w Bydgoszczy. Natomiast podczas majowej Masy Krytycznej połączymy siły z Fundacją Mam Marzenie i spróbujemy pomóc chorej na białaczkę dziewczynce.

Wiktoria ma dwie pasje – tworzenie własnej biżuterii i jazda na hulajnodze. W tym drugim przeszkadza Jej jednak białaczka, którą wykryto u dziewczynki, która uniemożliwia jej przeciążanie organizmu i zmusza do ciągłego oszczędzania sił. Wiktoria znalazła jednak rozwiązanie tego problemu – poprosiła Fundację Mam Marzenie o różową hulajnogę na akumulator, dzięki której z radością będzie mogła spędzać czas na świeżym powietrzu. Bydgoska Masa Krytyczna chce dorzucić swoją cegiełkę do tego dzieła, dlatego przy okazji majowego przejazdu odbędzie się zbiórka publiczna z przeznaczeniem właśnie na zakup tej hulajnogi.

Zapraszamy więc 31 maja na kolejną Bydgoską Masą Krytyczną – tradycyjnie o godzinie 18 wyruszymy spod hali „Łuczniczka”, by zamanifestować naszą obecność w Bydgoszczy. Pamiętajmy, że rower jest przede wszystkim środkiem transportu i nasze miejsce jest w ruchu ulicznym lub na prawidłowo oznaczonych drogach dla rowerów. BMK letnim zwyczajem zakończy się ogniskiem w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku, gdzie będzie można wygrać nagrody ufundowane przez sklep internetowy CTBike. Przypominamy o zadaniu domowym z kwietnia – każdy zabiera ze sobą przynajmniej jednego znajomego. W zeszłym miesiącu pod względem frekwencji uplasowaliśmy się na piątym miejscu w Polsce, ale ten wynik można oczywiście poprawić :)

 

 
Oświadczenie dot. wycinki kasztanowców na ulicy Chodkiewicza Email
W związku z artykułem „Skuteczny protest. Stuletnie kasztany ocaleją” opublikowanym na portalu bydgoszcz24.pl 10 maja br. i zdaniem „Jak nam zdradził inspektor Szymański, w uzgodnieniu z Bydgoską Masą Krytyczną ma tam powstać ciąg pieszo-rowerowy, dlatego dla bezpieczeństwa rowerzystów zamierzano usunąć drzewa” oraz wypowiedzią P. Krzysztofa Kosiedowskiego na antenie Radia PiK w dniu 9 maja br.: „(…) mamy tutaj oczekiwania ze strony środowisk rowerowych, które domagają się ścieżki rowerowej (…)”, informujemy, że wypowiedzi te są niezgodne z prawdą.
Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna wielokrotnie informowało Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz – za pośrednictwem bydgoskich mediów – opinię publiczną, że projekt przebudowy ulicy Chodkiewicza, a w szczególności – tworzona tam droga dla rowerów, nie mieści się w standardach tworzenia infrastruktury rowerowej. W naszej opinii omawianego projektu adresowanej do ZDMiKP (data wpływu: 31 października 2011 roku) pisaliśmy:
(…) uważamy, że została obrana zła koncepcja wprowadzenia infrastruktury rowerowej na remontowanym odcinku. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie pasów w jedni, które umożliwiłyby szybkie i bezpieczne przemieszczenie się rowerzystów na tej ulicy.
2. Zastosowanie tego rozwiązania ze względu na szerokość jezdni wymaga opracowania nowego projektu zakładającego przesunięcie torowiska lub krawężników.
3. Jeżeli na dzień dzisiejszy inwestor nie zakłada wprowadzenia na tym odcinku tegoż, najlepszego, tj. najwygodniejszego i najbardziej praktycznego rozwiązania, chcemy zaznaczyć, że nie powinno się tworzyć wydzielonej drogi dla rowerów i całkowicie zarzucić pomysł utworzenia infrastruktury rowerowej na ulicy Chodkiewicza.(…)
- na pewnych odcinkach, wymuszone jest wprowadzenie ciągu pieszo-rowerowego,
który będzie stwarzał realne niebezpieczeństwo dla jego użytkowników”.
W przeciwieństwie do ZDMiKP, przeprowadziliśmy wizję lokalną na omawianym odcinku, na którym powstaje ciąg pieszo-rowerowy i na podstawie naszych doświadczeń oraz rozmów z mieszkańcami uznaliśmy, że ów ciąg pieszo-rowerowy będzie utrudniał poruszanie się cyklistów jak i pieszych.
Negatywnie opiniując cały projekt przebudowy Chodkiewicza, odrzuciliśmy więc pomysł utworzenia ciągu pieszo-rowerowego. Jesteśmy organizacja proekologiczną, nie zgadzamy się na wycinkę drzew na ulicy Chodkiewicza i w pełni popieramy protest mieszkańców. Przytoczone powyżej wypowiedzi pracowników ZDMiKP wprowadzają w błąd opinię publiczną i działają na szkodę naszego Stowarzyszenia i całego środowiska rowerowego w naszym mieście.
Ponadto, w odpowiedzi na naszą opinią przekazaną przez Zarząd Dróg w dn. 25 listopada 2011, podpisaną przez Zastępcę Dyrektora ds. Technicznych, inż. Janusza Śmigielskiego czytamy: „Zaproponowane przez Pana rozwiązanie z wprowadzeniem jednokierunkowych pasów rowerowych o szerokości 1,5 m nie jest możliwe do zrealizowania. Powyższe spowodowane jest występującym zadrzewieniem (brak zgody na wycinkę drzew służb ochrony środowiska) oraz lokalizacją infrastruktury technicznej”. Obecna sytuacja pokazuje jednak, że brak zgody na wycinkę nie przeszkodził w ścięciu starych kasztanowców.
Z poważaniem
Prezes Stowarzyszenia
Wojciech Bulanda
 
Kontrapas przetestowany Email

Ok. 280 osób pojawiło się na kwietniowej Bydgoskiej Masie Krytycznej. Przejazd, możnaby rzec – historyczny, bo po raz pierwszy pojawiliśmy się na kontrapasie na ul. Gdańskiej.

Wielu z nas wpatrywało się w niebo w popołudniowy w piątek, bo kilka godzin przed rozpoczęciem BMK pojawiło się niewielkie zachmurzenie. Niebiosa tym razem okazały się łaskawe i o 18 wyruszaliśmy spod hali „Łuczniczka” przy wymarzonej pogodzie. Bydgoszczanie przez zimę trochę zapomnieli, jak wygląda tak rozległa Bydgoska Masa Krytyczna, ale oznak aprobaty naszego działania było o wiele więcej niż nienawiści płynącej zza szyb samochodów. Dzięki takiej frekwencji zajęliśmy praktycznie cały kontrapas, co daje nadzieję na koniec mylenia tego elementu infrastruktury z parkingiem J Przejazd zakończył się w Myślęcinku naszą letnią tradycją, czyli ogniskiem.

Podziękowania składamy każdemu z uczestników i jednocześnie przypominamy o zadaniu domowym – na następną BMK (31 maja) każdy przyjeżdża ze swoim znajomym, który jeszcze nie jechał w Bydgoskiej Masie Krytycznej. Wyrazy podziękowania kierujemy również pod adresem bydgoskiej Policji, Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku oraz sklepu CTBike.

Więcej zdjęć od: Kasi, Kuby i filmy: wabmtb, FILMYFLASH, Kciuk666, Justyna Pol

Media: bydgoszcz24.pl, MMBydgoszcz, obiektywnabydgoszcz.com

 

 

 
Wracamy na kontrapas – przed kwietniową Bydgoską Masą Krytyczną Email

Po kilku miesiącach negocjacji, długich rozmów, a nawet liczeniu samochodów w kilkunastodniowym mrozie, zapadła decyzja o otwarciu kontrapasa na ulicy Gdańskiej w wersji całorocznej. Najbliższa Bydgoska Masa Krytyczna będzie praktycznym testem dla tego rozwiązania.

Chociaż marcowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej był zapowiadany jako pierwsza wiosenna akcjarowerzystów, to jednak jego sceneria była iście zimowa. Kwietniowa BMK już na pewno będzie przebiegała w cieplejszej atmosferze, a wysyp cyklistów na bydgoskich ulicach pokazuje jak bardzo wszyscy stęsknili się za słoneczną pogodą J Rok temu został pobity rekord frekwencji na BMK, który wynosi od tamtego czasu 350 osób. Przy innych miastach, nawet tych mniejszych, wypadamy dość blado, ale liczymy, że 26 kwietnia pod „Łuczniczką” stawi się tyle osób, że zostaniemy zauważeni na polskiej mapie Mas Krytycznych.

Kwiecień jest dla nas ważnym miesiącem również z innego względu – 15 kwietnia br. po zimowej przerwie został ponownie otwarty kontrapas, z zapewnieniem, że na kolejną zimę nie będzie już „usypiany”. Nie wszyscy rowerzyści zdążyli w zeszłym roku przetestować to nowe rozwiązanie w naszym mieście, ale teraz czasu już na pewno nie zabraknie. Kwietniowy przejazd BMK będzie pierwszą masową manifestacją naszej obecności na kontrapasie i na pewno nie ostatnią.

Ruszamy tradycyjnie, w ostatni piątek miesiąca, 26 kwietnia o 18 spod hali „Łuczniczka” i uwaga – kończymy już naszym letnim zwyczajem, czyli ogniskiem w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. Przypominamy, że kiełbaski i inne wyroby garmażeryjne każdy sam sobie organizuje. Po zakończeniu przejazdu będzie możliwość zdobycia nagród, ufundowanych przez sklep internetowy CTBike. Zaproście swoich znajomych i dołączcie do Bydgoskiej Masy Krytycznej!

 
Nie bądź obojętny i włącz się w rowerowe działania Email

W najbliższych dniach odbędą się dwa ważne spotkania, dotyczące rozwoju ruchu rowerowego w Bydgoszczy. Jedno z nich będzie dotyczyło technicznych aspektów przejazdów Bydgoskiej Masy Krytycznej, a drugie – powstającego zespołu złożonego z przedstawicieli środowiska.

9 kwietnia, wtorek, godz. 20:30, SailingClub Bydgoszcz, ul. Podwale

Na to spotkanie zapraszamy wszystkich, którzy chcą włączyć się w przygotowania przejazdów Bydgoskich Mas Krytycznych. Omówimy propozycje zmian w tworzeniu kolumny, kwestie promocyjne oraz przedstawimy pomysły na kolejne miesiące. Zapraszamy na to spotkanie osoby na stałe pomagające w zabezpieczaniu przejazdów, ale także tych, którzy dopiero chcą włączyć się w pomoc lub promocję BMK. Patrząc na wzrost liczby rowerów na bydgoskich ulicach, przewidujemy wzrost frekwencji na naszych przejazdach, więc rąk do pracy nigdy nie za wiele :)

11 kwietnia, czwartek, godz. 17:00, Wyższa Szkoła Gospodarki (sala K-1 budynku K na parterze)

Celem tego spotkania będzie podsumowanie dwóch lat pracy organizacji rowerowych oraz przedstawienie propozycji nowej formuły współpracy rowerzystów z samorządem miasta. Po uzyskaniu akceptacji rozwiązań odbędą się wybory członków nowego Zespołu ds. Polityki Rowerowej miasta Bydgoszczy. Spotkanie ma charakter otwarty. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych działalnością na rzecz ruchu rowerowego w Bydgoszczy.

 

 
Wielkanocna Masa Krytyczna Email

 

Chociaż krajobraz za oknem niekoniecznie na to wskazuje, to jednak w piątek czeka nas pierwsza w tym roku wiosenna Bydgoska Masa Krytyczna. Tym razem czas naszego przejazdu pokrywa się ze świątecznym okresem Wielkanocy, więc może pojedzie z nami jakiś kurczaczek? J

Tegoroczna zima jak nigdy wcześniej pokazała, że rowerowy sezon trwa cały rok, więc wiosną możemy spodziewać jeszcze większej aktywności bydgoszczan korzystających z rowerów. O tym, czy faktycznie tak będzie, będziemy mogli przekonać się już w najbliższy piątek, 29 marca. Tradycyjnie o godz. 18:00 wyruszymy spod hali „Łuczniczka” by zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Nie sposób nie zauważyć, że marcowy przejazd będzie miał nieco świąteczny charakter, stąd wszelkie Wielkanocne akcenty mile widziane. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu, bo przejazd będziemy kończyć już po zmroku. Serdecznie zapraszamy!

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 10 z 16