Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]
  • Sprzedam Rower PILNE :)
    witam z powodu pilnego wyjazdu za granice sprzedam rower wraz z całym osprzętem który posiadam , kwestia ceny do dogadania pozdrawiam opis w ogłoszeniuhttps://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-kellys-quartz-suntour-shimano-aluminium-26-CID767-IDmVlKs.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Ideałów nie ma, jednak jak ktoś nie jest żadnym profesjonalistą i chce zacząć to czemu nie kupic używanego sprzętu
  • Odp: Szosówki
    Przy okazji, mógłby mi ktoś doradzić który model wybrać:https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/marin-four-corners-gloss-grey-2017.htmlhttps://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/kellys-arc-10-silver-red-2017.htmlCzy jednak warto trochę dopłacić?https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-szosowe/devinci-hatchet-s-kolo-28-red.html

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Oświadczenie dot. wycinki kasztanowców na ulicy Chodkiewicza Email
W związku z artykułem „Skuteczny protest. Stuletnie kasztany ocaleją” opublikowanym na portalu bydgoszcz24.pl 10 maja br. i zdaniem „Jak nam zdradził inspektor Szymański, w uzgodnieniu z Bydgoską Masą Krytyczną ma tam powstać ciąg pieszo-rowerowy, dlatego dla bezpieczeństwa rowerzystów zamierzano usunąć drzewa” oraz wypowiedzią P. Krzysztofa Kosiedowskiego na antenie Radia PiK w dniu 9 maja br.: „(…) mamy tutaj oczekiwania ze strony środowisk rowerowych, które domagają się ścieżki rowerowej (…)”, informujemy, że wypowiedzi te są niezgodne z prawdą.
Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna wielokrotnie informowało Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz – za pośrednictwem bydgoskich mediów – opinię publiczną, że projekt przebudowy ulicy Chodkiewicza, a w szczególności – tworzona tam droga dla rowerów, nie mieści się w standardach tworzenia infrastruktury rowerowej. W naszej opinii omawianego projektu adresowanej do ZDMiKP (data wpływu: 31 października 2011 roku) pisaliśmy:
(…) uważamy, że została obrana zła koncepcja wprowadzenia infrastruktury rowerowej na remontowanym odcinku. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie pasów w jedni, które umożliwiłyby szybkie i bezpieczne przemieszczenie się rowerzystów na tej ulicy.
2. Zastosowanie tego rozwiązania ze względu na szerokość jezdni wymaga opracowania nowego projektu zakładającego przesunięcie torowiska lub krawężników.
3. Jeżeli na dzień dzisiejszy inwestor nie zakłada wprowadzenia na tym odcinku tegoż, najlepszego, tj. najwygodniejszego i najbardziej praktycznego rozwiązania, chcemy zaznaczyć, że nie powinno się tworzyć wydzielonej drogi dla rowerów i całkowicie zarzucić pomysł utworzenia infrastruktury rowerowej na ulicy Chodkiewicza.(…)
- na pewnych odcinkach, wymuszone jest wprowadzenie ciągu pieszo-rowerowego,
który będzie stwarzał realne niebezpieczeństwo dla jego użytkowników”.
W przeciwieństwie do ZDMiKP, przeprowadziliśmy wizję lokalną na omawianym odcinku, na którym powstaje ciąg pieszo-rowerowy i na podstawie naszych doświadczeń oraz rozmów z mieszkańcami uznaliśmy, że ów ciąg pieszo-rowerowy będzie utrudniał poruszanie się cyklistów jak i pieszych.
Negatywnie opiniując cały projekt przebudowy Chodkiewicza, odrzuciliśmy więc pomysł utworzenia ciągu pieszo-rowerowego. Jesteśmy organizacja proekologiczną, nie zgadzamy się na wycinkę drzew na ulicy Chodkiewicza i w pełni popieramy protest mieszkańców. Przytoczone powyżej wypowiedzi pracowników ZDMiKP wprowadzają w błąd opinię publiczną i działają na szkodę naszego Stowarzyszenia i całego środowiska rowerowego w naszym mieście.
Ponadto, w odpowiedzi na naszą opinią przekazaną przez Zarząd Dróg w dn. 25 listopada 2011, podpisaną przez Zastępcę Dyrektora ds. Technicznych, inż. Janusza Śmigielskiego czytamy: „Zaproponowane przez Pana rozwiązanie z wprowadzeniem jednokierunkowych pasów rowerowych o szerokości 1,5 m nie jest możliwe do zrealizowania. Powyższe spowodowane jest występującym zadrzewieniem (brak zgody na wycinkę drzew służb ochrony środowiska) oraz lokalizacją infrastruktury technicznej”. Obecna sytuacja pokazuje jednak, że brak zgody na wycinkę nie przeszkodził w ścięciu starych kasztanowców.
Z poważaniem
Prezes Stowarzyszenia
Wojciech Bulanda
 
Kontrapas przetestowany Email

Ok. 280 osób pojawiło się na kwietniowej Bydgoskiej Masie Krytycznej. Przejazd, możnaby rzec – historyczny, bo po raz pierwszy pojawiliśmy się na kontrapasie na ul. Gdańskiej.

Wielu z nas wpatrywało się w niebo w popołudniowy w piątek, bo kilka godzin przed rozpoczęciem BMK pojawiło się niewielkie zachmurzenie. Niebiosa tym razem okazały się łaskawe i o 18 wyruszaliśmy spod hali „Łuczniczka” przy wymarzonej pogodzie. Bydgoszczanie przez zimę trochę zapomnieli, jak wygląda tak rozległa Bydgoska Masa Krytyczna, ale oznak aprobaty naszego działania było o wiele więcej niż nienawiści płynącej zza szyb samochodów. Dzięki takiej frekwencji zajęliśmy praktycznie cały kontrapas, co daje nadzieję na koniec mylenia tego elementu infrastruktury z parkingiem J Przejazd zakończył się w Myślęcinku naszą letnią tradycją, czyli ogniskiem.

Podziękowania składamy każdemu z uczestników i jednocześnie przypominamy o zadaniu domowym – na następną BMK (31 maja) każdy przyjeżdża ze swoim znajomym, który jeszcze nie jechał w Bydgoskiej Masie Krytycznej. Wyrazy podziękowania kierujemy również pod adresem bydgoskiej Policji, Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku oraz sklepu CTBike.

Więcej zdjęć od: Kasi, Kuby i filmy: wabmtb, FILMYFLASH, Kciuk666, Justyna Pol

Media: bydgoszcz24.pl, MMBydgoszcz, obiektywnabydgoszcz.com

 

 

 
Wracamy na kontrapas – przed kwietniową Bydgoską Masą Krytyczną Email

Po kilku miesiącach negocjacji, długich rozmów, a nawet liczeniu samochodów w kilkunastodniowym mrozie, zapadła decyzja o otwarciu kontrapasa na ulicy Gdańskiej w wersji całorocznej. Najbliższa Bydgoska Masa Krytyczna będzie praktycznym testem dla tego rozwiązania.

Chociaż marcowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej był zapowiadany jako pierwsza wiosenna akcjarowerzystów, to jednak jego sceneria była iście zimowa. Kwietniowa BMK już na pewno będzie przebiegała w cieplejszej atmosferze, a wysyp cyklistów na bydgoskich ulicach pokazuje jak bardzo wszyscy stęsknili się za słoneczną pogodą J Rok temu został pobity rekord frekwencji na BMK, który wynosi od tamtego czasu 350 osób. Przy innych miastach, nawet tych mniejszych, wypadamy dość blado, ale liczymy, że 26 kwietnia pod „Łuczniczką” stawi się tyle osób, że zostaniemy zauważeni na polskiej mapie Mas Krytycznych.

Kwiecień jest dla nas ważnym miesiącem również z innego względu – 15 kwietnia br. po zimowej przerwie został ponownie otwarty kontrapas, z zapewnieniem, że na kolejną zimę nie będzie już „usypiany”. Nie wszyscy rowerzyści zdążyli w zeszłym roku przetestować to nowe rozwiązanie w naszym mieście, ale teraz czasu już na pewno nie zabraknie. Kwietniowy przejazd BMK będzie pierwszą masową manifestacją naszej obecności na kontrapasie i na pewno nie ostatnią.

Ruszamy tradycyjnie, w ostatni piątek miesiąca, 26 kwietnia o 18 spod hali „Łuczniczka” i uwaga – kończymy już naszym letnim zwyczajem, czyli ogniskiem w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. Przypominamy, że kiełbaski i inne wyroby garmażeryjne każdy sam sobie organizuje. Po zakończeniu przejazdu będzie możliwość zdobycia nagród, ufundowanych przez sklep internetowy CTBike. Zaproście swoich znajomych i dołączcie do Bydgoskiej Masy Krytycznej!

 
Nie bądź obojętny i włącz się w rowerowe działania Email

W najbliższych dniach odbędą się dwa ważne spotkania, dotyczące rozwoju ruchu rowerowego w Bydgoszczy. Jedno z nich będzie dotyczyło technicznych aspektów przejazdów Bydgoskiej Masy Krytycznej, a drugie – powstającego zespołu złożonego z przedstawicieli środowiska.

9 kwietnia, wtorek, godz. 20:30, SailingClub Bydgoszcz, ul. Podwale

Na to spotkanie zapraszamy wszystkich, którzy chcą włączyć się w przygotowania przejazdów Bydgoskich Mas Krytycznych. Omówimy propozycje zmian w tworzeniu kolumny, kwestie promocyjne oraz przedstawimy pomysły na kolejne miesiące. Zapraszamy na to spotkanie osoby na stałe pomagające w zabezpieczaniu przejazdów, ale także tych, którzy dopiero chcą włączyć się w pomoc lub promocję BMK. Patrząc na wzrost liczby rowerów na bydgoskich ulicach, przewidujemy wzrost frekwencji na naszych przejazdach, więc rąk do pracy nigdy nie za wiele :)

11 kwietnia, czwartek, godz. 17:00, Wyższa Szkoła Gospodarki (sala K-1 budynku K na parterze)

Celem tego spotkania będzie podsumowanie dwóch lat pracy organizacji rowerowych oraz przedstawienie propozycji nowej formuły współpracy rowerzystów z samorządem miasta. Po uzyskaniu akceptacji rozwiązań odbędą się wybory członków nowego Zespołu ds. Polityki Rowerowej miasta Bydgoszczy. Spotkanie ma charakter otwarty. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych działalnością na rzecz ruchu rowerowego w Bydgoszczy.

 

 
Wielkanocna Masa Krytyczna Email

 

Chociaż krajobraz za oknem niekoniecznie na to wskazuje, to jednak w piątek czeka nas pierwsza w tym roku wiosenna Bydgoska Masa Krytyczna. Tym razem czas naszego przejazdu pokrywa się ze świątecznym okresem Wielkanocy, więc może pojedzie z nami jakiś kurczaczek? J

Tegoroczna zima jak nigdy wcześniej pokazała, że rowerowy sezon trwa cały rok, więc wiosną możemy spodziewać jeszcze większej aktywności bydgoszczan korzystających z rowerów. O tym, czy faktycznie tak będzie, będziemy mogli przekonać się już w najbliższy piątek, 29 marca. Tradycyjnie o godz. 18:00 wyruszymy spod hali „Łuczniczka” by zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Nie sposób nie zauważyć, że marcowy przejazd będzie miał nieco świąteczny charakter, stąd wszelkie Wielkanocne akcenty mile widziane. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu, bo przejazd będziemy kończyć już po zmroku. Serdecznie zapraszamy!

 

 
Kontrapas wróci na Gdańską Email

Po trzech miesiącach dyskusji, spotkań i badań klamka zapadła – kontrapas wróci na Gdańską i będzie sezonowy. O takiej decyzji podjętej przez władze miasta poinformował dziś (28 lutego) dyrektor, ZDMiKP, Witold Antosik.

Taką decyzję odebraliśmy całkowicie neutralnie. Kontrapas sezonowy nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo cały czas pozostaje jedyną na świecie sezonową infrastrukturą rowerową. Jednak w ramach wypracowywania kompromisu między interesami rowerzystów a kupców, uważamy to rozwiązanie za sensowne, bo ostatecznie sami o to wnioskowaliśmy. Dzięki niemu wiosną i latem, gdy duża grupa mieszkańców korzysta z roweru jako środka transportu i rekreacji, będzie możliwość swobodnego poruszania się ulicą Gdańską w dwóch kierunkach.

Środowisku rowerowemu pozostawiono decyzję, w jakich miesiącach kontrapas ma funkcjonować - czy ma działać od kwietnia do września czy też do maja do października.

Decyzją prezydenta pierwszy bydgoski kontrapas będzie funkcjonował w mieście sezonowo. Takie rozwiązanie, przyjęte jako kompromis między postulatami środowisk rowerowych a roszczeniami handlowców, oznacza, że w miesiącach wiosenno-letnich będzie można korzystać z kontrapasa, a w miesiącach zimowych będzie zamykany z przeznaczeniem do wykorzystania jako parking dla samochodów – tak jak ma to miejsce obecnej zimy.

 

 

 
Uśmiech i jedziemy – przed lutową Bydgoską Masą Krytyczną Email

Jedną z wielu korzyści wynikających z korzystania z roweru jest pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Właśnie na ten aspekt chcemy zwrócić uwagę przy okazji lutowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej.

Dzień po najbliższej Masie Krytycznej na całym świecie jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją. W kalendarzu nie bez powodu znalazł się taki zapis, bo depresja jest obecnie uważana już za chorobę społeczną, na którą cierpi 10% społeczeństwa. Badania naukowców potwierdzają, że jedną ze skutecznych metod walki z depresją jest aktywny ruch, który wytwarza w naszym organizmie endomorfiny, czyli hormony szczęścia. Używając roweru, nawet do krótkich przejażdżek w mieście, dbamy o nasze dobre samopoczucie, co jest najlepiej widoczne na zdjęciach z przejazdów BMKv:)

„Uśmiechnij się, chodź na rower” – wołamy przed lutową Bydgoską Masą Krytyczną. Nasz przejazd tradycyjnie rozpoczniemy w ostatni piątek miesiąca, 22 lutego o godz. 18:00 przed halą „Łuczniczka” przy ul. Toruńskiej. Trasa poprowadzi m.in. ulicą Gdańską, by przypomnieć o naszych oczekiwaniach związanych z powrotem kontrapasa. Naszym celem będzie dotarcie na Stary Rynek, gdzie po zakończonym przejeździe będzie można zdobyć nagrody ufundowane przez sklep internetowy CTBike. Serdecznie zapraszamy!

 

 
Pokaż, gdzie mają stanąć rowerowe stojaki Email

Jednym z najczęściej wymienianych problemów przez mieszkańców Bydgoszczy korzystających z roweru jest mała liczba stojaków. Ta sytuacja może w najbliższym czasie ulec poprawie.

W 2010 roku Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zorganizował akcje „Wnioskuj o stojak”, w ramach której bydgoszczanie mogli zgłaszać propozycje lokalizacji rowerowych parkingów. W mieście pojawiło się wtedy 35 stojaków, a w następnych latach kolejne były stawiane przy okazji dużych inwestycji, m.in. rewitalizacji Wyspy Młyńskiej czy ulicy Dworcowej. W zeszłym tygodniu środowiska rowerowe spotkały się w Urzędzie Miasta z władzami Bydgoszczy i jednym z tematów były właśnie stojaki. Odsetek rowerzystów w naszym mieście ciągle rośnie, a wraz z nim – potrzeby większej ilości miejsc, gdzie można bezpiecznie pozostawić rower. Ratusz poprosił więc rowerzystów o przygotowanie propozycji lokalizacji stojaków, które można już zgłaszać za pośrednictwem strony www.mapa.bbc.bydgoszcz.pl.

- Zgłaszanie swojej propozycji jest bardzo proste. W górnym menu klikamy na „dodaj punkt do mapy”, wskazujemy lokalizację na mapie, następnie w okienku wybieramy „propozycje parkingów 2013”, opisujemy ją i klikamy „prześlij punkt”. Zebrane sugestie przekażemy następnie do ZDMiKP – wyjaśnia twórca Bydgoskiej Mapy Rowerowej, Marcin Wasilewski.

Swoje propozycje można zgłaszać do 22 lutego. Nie wiadomo jeszcze, ile z nich zostanie wykorzystane. Ratusz poprosił organizacje rowerowe o nadanie poszczególnym propozycjom priorytetów i na tej podstawie podejmie ostateczną decyzję. Przypomnijmy, że w tegorocznym budżecie zarezerwowano 5,3 mln zł na wydatki związane z infrastrukturą rowerową.

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 10 z 15