Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    A ja mam taki rower z decathlonu i w zupełności mi wystarcza jestem zadowolony nic się z nim nie dzieje , możne dla tego ze tylko w wakacje użytkuje ale ogólnie uważam ze za te pienieądze jest bardzo dobry
  • [skradziony] Kross Evado 4.0 niebieski-grafit spod Zielonych Arkad
    W dniu 05.09.2017 około godziny 19:00 skradziono mi rower spod Zielonych Arkad (wejście główne od Wojska Polskiego). Złodziej prawdopodobnie odciął linkę i odjechał. Model Kross Evado 4.0 kolor niebiesko-grafitowo mat, modelowo rok 2016. Osprzęt oryginalny oprócz siodełka. Hamulce tarczowe. Prośba o zwrócenie uwagi na taki rower tym bardziej, że to mało spotykany kolor i model w Bydgoszczy.Wszystkich, którzy widzieli (na żywo lub w Internecie) rower, proszę o kontakt tel: 500201629mail: f__a@orange.pl  Za prawdziwą informację o rowerze przewidziana nagroda. Z góry bardzo dziękuję za pomoc w odnalezieniu.Załączam zdjęcia (poglądowe) roweru oraz torby rowerowej.
  • Odp: WIeszaki na ubrania. Wieszak na rower.
    Cena cały czas spada...
  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Czas na rozwój BRA - przed marcową BMK Email

Na początku marca zainaugurowaliśmy trzeci sezon działania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego i jednocześnie jest to ostatni rok aktualnie obowiązującej umowy z operatorem. O tym, jaka przyszłość czeka nasz system, będziemy rozmawiać podczas najbliższego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej.

System Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego składa się obecnie z 37 stacji, w tym dwóch komercyjnych. Nie jest to liczba imponująca jak na ósme co do wielkości miasto Polski, dlatego w naszym styczniowym manifeście skierowanym do Prezydenta Rafała Bruskiego zawarliśmy punkt o powiększeniu bydgoskiego systemu. W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na lata 2018-2020 i pierwsze zapowiedzi mówiły o powiększeniu BRA o 12 stacji. Na ostatniej w marcu sesji Rady Miasta zapadła decyzja, że z miejskiego budżetu na ten cel zostanie przeznaczona większa kwota, dzięki czemu BRA w 2018 roku powiększy się o 16 stacji. Nie oznacza to jednak, że w 2020 roku BRA będzie miał tylko 53 stacji. Nowa umowa będzie dawała bowiem możliwość powiększenia tej liczby o 50% jeszcze w trakcie jej trwania. Cały czas też prywatne firmy będą mogły zakupić swoje stacje.

Obecnie najważniejszym zadaniem jest wybór lokalizacji nowych stacji. 12 stacji ma połączyć obecny system z Fordonem, a pozostałe 4 zostaną ulokowane w pobliżu najbardziej obciążonych stacji. Chcemy poznać Wasze propozycje nowych lokalizacji, na które czekamy pod adresem e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub na naszym Facebooku. Pamiętajcie, że odległość pomiędzy poszczególnymi stacjami nie powinna być większa niż 20 minut jazdy przeciętnego, miejskiego rowerzysty.

O rozwoju BRA będziemy rozmawiać również na marcowym przejeździe Bydgoskiej Masy Krytycznej. Spotykamy się jak zawsze w ostatni piątek miesiąca, 31 marca o godz. 18:00 na Starym Rynku. Przejazd będzie zalegalizowany i zabezpieczony przez Policję. Bez zmian pozostaje również zasada o braku zapisów. Zabierz swoją rodzinę, znajomych, wsiądź na rower i dołącz do najbardziej zakręconej grupy w Bydgoszczy. Do zobaczenia!

 
Jedziemy dalej – przed lutową BMK Email

W styczniu przypomnieliśmy o naszym istnieniu w sposób bardziej dobitny, ale mimo pojawiającej się niepewności zapewniamy i udowadniamy – Bydgoska Masa Krytyczna jedzie dalej! Zapraszamy na kolejny przejazd w piątek, 24 lutego.

Styczniowa Bydgoska Masa Krytyczna była zapowiedzią naszego manifestu, który kilka dni później trafił do Prezydenta Bydgoszczy, Rafała Bruskiego. Zawarliśmy w nim nasze oczekiwania i cele, które mają doprowadzić do zakończenia misji naszego ruchu. Pierwsze efekty tego dokumentu poznamy w marcu, ale nie czekamy do tego czasu i kręcimy dalej. Spotykamy się tradycyjnie w ostatni piątek miesiąca, 24 lutego o godz. 18:00 na Starym Rynku. Patrząc na pogodę, możemy chyba uznać ten przejazd za otwarcie wiosny :) Jedziemy jednak w dalszym ciągu po zmroku, więc nie zapomnijcie zadbać o oświetlenie roweru. Do zobaczenia!

 
Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną! Email

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna z dniem 27 stycznia 2017 roku rozpoczyna proces zakończenia organizowania przejazdów Bydgoskiej Masy Krytycznej. Patrząc na przykłady innych miast Polski, w których zaprzestano organizowania przejazdów Masy Krytycznej, uznaliśmy, że również w Bydgoszczy powinniśmy zakończyć organizację comiesięcznych przejazdów. W takich miastach jak Kraków, Łódź czy Warszawa przejazdy Masy Krytycznej osiągnęły swój cel – zostało zmienione podejście włodarzy miast do problemu komunikacji rowerowej, zwiększyła się ilość dróg rowerowych, a ruch rowerowy osiągnął oczekiwany przez działaczy społecznych poziom. 

W Bydgoszczy również postanowiliśmy zakończyć comiesięczne przejazdy. By do tego doszło, w przeciwieństwie do innych miast Polski, postanowiliśmy określić dokładne wskaźniki, które chcemy osiągnąć przed wypełnieniem misji Bydgoskiej Masy Krytycznej i zakończeniem naszej historii. 

Główne warunkami, jakie musi spełnić Miasto Bydgoszcz, aby można zakończyć przejazdy Bydgoskiej Masy Krytycznej to:

  1. Osiągnięcie większego udziału ruchu rowerowego w całkowitym ruchu komunikacyjnym w mieście – ostatnie wyniki pomiaru natężenia ruchu rowerowego w naszym mieście wskazują na 2%. Naszym marzeniem jest zrównanie się z Amsterdamem czy Kopenhagą, ale twardo stąpamy po ziemi, dlatego w pierwszej kolejności porównujemy się z polskmi miastami. Gdańsk i Wrocław ten współczynnik mają już na poziomie ponad 20% - kiedy my taki osiągniemy?
  2. Powstanie w Bydgoszczy spójnej sieci dróg rowerowych umożliwiające dotarcie rowerem do wszystkich celów podróży zlokalizowanych na terenie Miasta – lokalny samorząd od kilku lat realizuje inwestycje związane z rozbudową infrastruktury rowerowej zgodnie z planem przyjętym przez Zespół ds. Polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy. Zakłada on stworzenie spójnego przejazdu na osi północ-południe, wschód-zachód. Plan, w momencie jego powstania, zakładał ukończenie większości inwestycji w 2018 roku. Dziś już wiemy, że jego większa część ma spore opóźnienie.
  3. Obniżenie ilości zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów – śmiertelne wypadki z udziałem rowerzystów w naszym mieście są rzadkością, czego nie można już powiedzieć o mniejszych wypadkach i kolizjach. To powoduje, że wielu rowerzystów wciąż boi się korzystać z pełni praw uczestnika ruchu drogowego i wybiera poruszanie się chodnikiem, a nie jezdnią. Stworzenie poczucia bezpieczeństwa na drodze niechronionym uczestnikom ruchu doprowadzi do poprawy bezpieczeństwa zarówno rowerzystów jak i kierowców i pieszych.
  4. Kompleksowe, programowe podejście Urzędu Miasta do spraw dotyczących komunikacji rowerowych przez wprowadzenie Polityki Rowerowej oraz jej realizację – rower znalazł już swoje miejsce w strategii rozwoju naszego miasta, ale wciąż wiele rzeczy pozostaje na papierze i nie jest wdrażane w życie. Tu też chcemy brać przykład "tylko" z polskich miast, które wdrażają m.in. programy promocji tego środka transportu, badania natężenia ruchu rowerowego czy dużej ilości imprez.

Szczegółowe cele operacyjne tych zamierzeń ogłosimy podczas styczniowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej. Spotykamy się tradycyjnie w ostatni piątek miesiąca, 27 stycznia o godz. 18:00 na Starym Rynku. Będzie to też jubileuszowy przejazd, bo pierwsza MK w Bydgoszczy odbyła się 30 stycznia 2004 roku. Po przedstawieniu naszego manifestu wyruszymy na bydgoskie ulice, by zamanifestować obecność w ruchu ulicznym i miejskiej przestrzeni. Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję. Do zobaczenia!

 
Ostatni raz w 2016! Email

Tym razem nie tylko w ostatni piątek miesiąca, ale i roku zapraszamy na przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej. Spotykamy się 30 grudnia o godz. 18 na Starym Rynku.

Ostatnie dni każdego roku to czas podsumowań, ale my przygotowaliśmy już takowe w listopadzie i mamy to za sobą. W najbliższy piątek chcemy po prostu przejechać przez miasto z wielkimi uśmiechami na twarzach i pokazać bydgoskiemu społeczeństwu, że rowerzyści dobrze się bawią niezależnie od pory roku. W uszach pobrzmiewa nam już Sylwester, więc zapraszamy Was do tańca na dwóch kółkach i zamanifestowania obecności rowerzystów w miejskiej przestrzeni. Przyjedźcie kolorowo ubrani, zabierzcie swoich znajomych i po raz w 2016 roku stwórzcie Bydgoską Masę Krytyczną.

Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu roweru – bez tego nie ruszajcie się z domu! Do zobaczenia 30 grudnia na Starym Rynku!

 
Czy Bydgoszcz rowerami się kręci? Email

Przed nami listopadowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej, który potraktujemy jako swoiste podsumowanie kończącego się powoli 2016 roku. Pod lupę weźmiemy przeprowadzone inwestycje w zakresie infrastruktury rowerowej w ciągu ostatnich miesięcy.

Głównym celem naszego Stowarzyszenia jest walka o dobrą infrastrukturę w naszym mieście. To zdanie powtarzamy częściej niż zwykle właśnie pod koniec roku kalendarzowego, kiedy nadchodzi czas wszelkiej maści podsumowań. Od momentu powstania Zespołu ds. Polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy społeczna kontrola działań miasta w zakresie rozwoju ruchu rowerowego przychodzi nam o wiele łatwiej niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Skoro jest kontrola, to czas na wyniki. Te przedstawimy przy okazji listopadowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej. Przed wyruszeniem ze Starego Rynku przedstawimy Wam inwestycyjne zamierzania miasta na 2016 i stopień ich realizacji w obecnym momencie. Pokusimy się oczywiście też o ocenę tych działań.

A po tym krótkim sprawozdaniu wyruszymy na ulice miasta, by przypomnieć bydgoskiej społeczności, że jesienią również można jeździć codziennie na rowerze. Spotykamy się w piątek, 25 listopada o godz. 18 na Starym Rynku. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu. Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabepieczany przez Policję. Do zobaczenia!

 
Opłatek maltański na Bydgoskiej Masie Krytycznej Email




















Coraz bliżej święta... jeszcze za wcześnie na słuchanie tej piosenki, ale możecie już pomyśleć o świątecznej pomocy potrzebującym. Wspólnie z Fundacją Maltańska Służba Medyczna zorganizujemy na październikowej Bydgoskiej Masie Krytycznej opłatek maltański.

Bydgoska Masa Krytyczna już nieraz pokazała wielkie serducho i mamy nadzieję, że teraz będzie podobnie. Już po raz drugi z naszym partnerem, Maltańską Służbą Medyczną zapraszamy na bydgoski opłatek maltański. Podczas październikowego przejazdu BMK zostanie przeprowadzona zbiórka funduszy na wieczerzę wigilijną i paczki dla potrzebujących. Twój mały gest może wywołać o jeden uśmiech więcej tuż przed Bożym Narodzeniem. W Masie siła!

Październikowy przejazd BMK rozpocznie się tradycyjnie w ostatni piątek miesiąca, 28 października o godz. 18 na Starym Rynku. Stamtąd wyruszymy na ulice naszego miasta, niezależnie od warunków atmosferycznych, by zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Przejazd zakończymy również na Starym Rynku, gdzie będzie można skosztować świątecznych przysmaków przygotowanych przez naszych maltańskich ratowników. Akcja jest zalegalizowana i zabezpieczana przez Policję. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu roweru. Do zobaczenia!

 
Biała Masa Krytyczna Email

Stoi przy Szosie Gdańskiej, codziennie mijają go kierowcy, piesi i rowerzyści. To, co go wyróżnia to brak właściciela.... biały rower. Sierpniowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej będzie wspomnieniem tragicznej śmierci współinicjatora naszego ruchu, śp. Adama Sztejki.

2004, 2005, 2006... 2016. Czas leczy rany, ale nie w tym przypadku. Ilekroć mkniemy drogą w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku i spojrzymy w prawo na biały rower, w naszych umysłach pojawia się smutek i niezrozumienie tej śmierci. Śmierci, która nie powinna dogonić Adama. Po ósmej Bydgoskiej Masie Krytycznej, grupa znajomych wracała do domu. W zamykającego peleton Adama uderzył samochód, prowadzony przez pijanego kierowcę. Adam upada kilka metrów dalej i zostaje zabrany przez karetkę do szpitala. Walka o życie Rowerzysty trwała ponad dwa tygodnie. 9 września Jego serce przestało bić.

Dziś o tym tragicznym wypadku przypomina krzyż i biały rower, przy którym zakończymy Białą Masę Krytyczną. Wszyscy przyjeżdżamy w białych koszulkach i spotykamy się 26 sierpnia o godz. 18 na Starym Rynku. Sierpniowy przejazd jest dedykowany pamięci Adama Sztejki, ale przypomina także o innych tragicznych wypadkach z udziałem rowerzystów. Na początku sierpnia biały rower stanął w Warszawie w miejscu, gdzie zginęła 41-letnia rowerzysta. Takich historii na polskich drogach jest niestety mnóstwo...

Po zakończonym przejeździe zapraszamy na ostatnie w tym roku ognisko, które tradycyjnie rozpalimy w LPKiW. BMK jest zalegalizowana i zabezpieczana przez Policję. Kończymy już po zmroku i przypominamy o obowiązkowym oświetleniu. Do zobaczenia na Starym Rynku!



 
Kobieca Masa Krytyczna Email

Rower to środek rekreacji, transportu, ale też punkt przyciągający wzrok. Szczególnie w sytuacji, kiedy jego właścicielką jest przedstawicielka płci pięknej. Takich obrazków na pewno nie zabraknie na Kobiecej Masie Krytycznej, na którą zapraszamy w najbliższy piątek, 29 lipca.

Kobieca Bydgoska Masa Krytyczna na stałe wpisała się w kalendarz naszych przejazdów. Lipiec to najlepszy miesiąc do tego, żeby panie mogły zaprezentować swoje wdzięki na dwóch kółkach. Kapelusze, sukienki, szpilki i w drogę... to nic trudnego! Zachęcamy nasze drogi Masowiczki do przyjazdu w piątek właśnie w takim stroju. W ten sposób walczymy ze stereotypem konieczności noszenia sportowego stroju podczas jazdy rowerem. W ciągu ostatnich latach wiele naszych matek, żon i córek przekonało się, że to sukienka jest najlepszym i najbardziej urodziwym strojem i mamy nadzieję, że w tym roku to grono się powiększy. A panów oczywiście również zapraszamy do wzięcia udziału w lipcowej BMK i podziwianiu swoich koleżanek.

Ruszamy w ostatni piątek miesiąca o godz. 18 ze Starego Rynku. Trasa w tym miesiącu będzie wiodła przez Śródmieście, Wyżyny, Wzgórze Wolności, Osiedle Leśne. Przejazd zakończymy ogniskiem w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. Tam odbędą się liczne konkursy i wybory rowerowej Miss Lata. Przejazd jest zalegalizowany i zabezpieczany przez Policję. Do zobaczenia!

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 16