Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Rower dla kobiety
    I am very happy to have the opportunity to read this useful content.
  • Odp: Premium Rush, Ride like hell - film o kurierach rowerowych
    I feel that this is a very good content. I like it very much because it is very useful.
  • Odśnieżanie dróg rowerowych 2018
    Odśnieżanie dróg rowerowych i chodników - stan na dziś. Ostatnie zdjęcie to chodnik przy ul. Solskiego (nigdy nie jest odśnieżany)Jedyny ratunek w ociepleniu klimatu
  • Odp: Malowanie roweru - sprayplast
    Pozbądź się starego lakieru – po rozkręceniu roweru należy pozbyć się starej powłoki lakierniczej. Zetrzyj ją papierem ściernym. Praca ta wymaga dokładności, jest czasochłonna i męcząca. Jednak dołóż wszelkich starań aby wykonać ją jak najdokładniej. W sklepach można kupić specjalne środki tzw. ściągacze starego lakieru. Ramę maluje się takim produktem, a po kilku minutach ściąga się stary lakier szpachelką. Środek taki w cale nie ułatwia pracy. Przed malowaniem możesz także naprawić niedoskonałości ramy. Wszelkiego rodzaju wgniecenia zamaskuj używając szpachli samochodowej. Gdy jest już wszystko gotowe odtłuść wszystkie elementy, które chcesz pomalować. Możesz do tego wykorzystać benzynę ekstrakcyjną, rozpuszczalnik, czy płyn „Ludwik” rozpuszczony w wodzie.Nałóż podkład – gdy rama jest już odpowiednio przygotowana do malowania przychodzi kolej na nałożenie podkładu. Pamiętaj o odpowiednim jego doborze. Do jasnego koloru bazowego wybierz równie jasny podkład i odwrotnie do ciemnej bazy zastosuj ciemny pod...
  • Odp: Rower jako sposób na odchudzanie
    Bardzo popieram taką jazdę, ale nie zrozum mnie źle – to zabija przyjemność. To znaczy, jeśli jazdę na rowerze traktujesz jako narzędzie do odchudzenia: Dziś 60 kilometrów, jutro 40 kilometrów, pojutrze regeneracja, następnie 100 kilometrów itd. Masz ścisły plan i się go trzymasz – efekty z pewnością się pojawią. Jednak trzeba sobie zostawić margines przyjemności. Niekoniecznie jechać dla planu, ale by po prostu zobaczyć ciekawe miejsce.

Szukaj

Polub nas :-)

Czy istnieje recepta na zatrzymanie wyludniania się miasta? Email
Wpisany przez Witold Budzyński   

Główny Urząd Statystyczny donosi o wyludnianiu miast. Bydgoszcz do 2035 r. ma stracić 70 tysięcy mieszkańców. Powodów jest kilka i wcale emigracja nie jest głównym. Wiele osób ma dość duszenia się w blokowiskach, z których rozpościera się widok na sąsiednie bloki i setki wszechobecnych samochodów. Chcą móc usiąść przed domem i wypić herbatę w spokoju, ciszy w przyjemnym otoczeniu. Nie chcą wdychać spalin, nie chcą by widokiem z ich okna był las samochodów, które parkują już nawet na placach zabaw, na których bawią się ich dzieci. Chcą móc wyjść na spacer i oddychać świeżym powietrzem. Dokładnie to, czego oczekują znajduje się za miastem, np. w Niemczu, Osielsku i innych ościennych miejscowościach. Pracują w Bydgoszczy, jednak wybierają miejsca zamieszkania jak najdalej od miejskiego zgiełku.

 

Nasuwa się pytanie: czy jedyną receptą na komfortowe warunki życia jest ucieczka z miasta? Czy można w jakiś sposób spowodować, by miasto stało się przyjazne? Takie miasto było by ideałem - blisko do pracy, sklepów, szkół a jednocześnie warunki życia podobne jak za miastem - czyste powietrze, bezpieczne otoczenie, ładny widok, dobre miejsce do odpoczynku.

Bydgoszcz znajduje się na takim bardzo korzystnym etapie rozwoju, że może czerpać garściami gotowe i sprawdzone rozwiązania z krajów zachodnich, które już wcześniej borykały się z podobnym problemem. Czyli jednak można coś zmienić!?

Można budować przyjazną dla ludzi przestrzeń miejską - taką w której chce się przebywać. Rozwiązaniem jest zmiana podejścia do zagospodarowania przestrzennego poprzedzonego analizą kierunków przemieszczania się z obszarów zamieszkania do punktów kluczowych (celów podróży). Określając obszary zamieszkania uspokaja się w ich obrębie ruch, cały ruch tranzytowy przez te obszary przekierowuje się na główne arterie komunikacyjne. Ogranicza się miejsca parkingowe w ich obrębie,  jednocześnie przenosząc parkingi spod bloków na nieco odleglejsze krawędzi obszaru zamieszkania. Wprowadza się płatne miejsca parkingowe, dzięki czemu w miejscach o ograniczonej przestrzeni parkują tylko osoby, które naprawdę muszą. Zaoszczędzoną na miejscach parkingowych przestrzeń przekształca się w tereny przyjazne mieszkańcom - zielone osiedla.

 


Przestrzenie, w których chce się przebywać, bez krawężników, płotów bez ograniczeń. W których można odpocząć pod własnym blokiem. Nasuwa się pytanie: jak się przemieszczać? Pełna wolność wyboru - można dojść do najbliższej arterii komunikacyjnej i dojechać komunikacją miejską, można dojść lub dojechać rowerem do najbliższego parkingu tuż za osiedlem i dojechać własnym samochodem, można wsiąść na rower zaparkowany w zadaszonym parkingu pod blokiem i dojechać, gdzie się chce - wszystko zależy od tego czy jak daleko się jedzie, czy ma się coś dużego do przewiezienia - pełne spektrum możliwości z priorytetem dla przyjaznych środków transportu. Nie potrzeba budować nawet dróg rowerowych - jeśli parkingi samochodowe będą zlokalizowane po za osiedlem drogi osiedlowe będą spokojne i bezpieczne dla każdego.

W mieście może się żyć równie przyjemnie jak za miastem, wystarczy chcieć :)

źródła: GUS / mmbydogszcz.pl

 

comments